Informatie op 2 schermen tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel1955

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2014
Hi,

Is het mogelijk om op het scherm van de coördinator (hoofdgebruiker) waar een lijst met namen wordt getoond en de coördinator 1 naam selecteert dat deze informatie van deze geselecteerde naam op een ander scherm in een andere ruimte wordt getoond (cfr wachtruimte bij een dokter).

Tx

met vriendelijke groeten

Michel

Dat lijkt mij heel sterk. Je kunt Access best op twee monitoren gebruiken, doe ik ook, maar dan aan dezelfde pc. Dan zou je een formulier moeten maken dat op het ene scherm staat, dat dan het tweede formulier op het andere scherm aanstuurt.
Een tricky constructie :). Je kunt het beter in een PowerPoint presentatie zoeken denk ik. Of een andere oplossing.

wij doen het via het web: info op basculateur scherm en die bepaalt wat op de schermen/ GSM van de vrachtwagen chauffeur komt + aansturen van de info schermen welke ladingslijn/poort ze moeten gebruiken. Wij gebruiken wel php en .net in samenwerking met SQL server. Met een stand alone als access wordt dat moeilijk. Alhoewel: als je een trigger op een tabel kan zetten die een update stuurt naar een ander Access file in hetzelfde netwerk zou het moeten lukken. Als het je zo lukt, laat het ons zeker weten.

Tx voor de snelle reactie. Ik denk dat ik mij verkeerd heb uitgedrukt.
Het gaat hier om een access-database en op het hoofdscherm worden alle verwerkingen gedaan.
Op dit scherm kan men een selectie doen van 1 persoon uit een groep die in de wachtruimte zitten.
Ik zou graag willen weten hoe ik op het scherm in de wachtruimte de naam van die geselecteerde persoon kan tonen.
Tx
Groeten
Michel

Da Michel, als je in het hoofdformulier de selectie aanduidt via een vinkje dat je aanklikt, dan kan een after update macro de geselecteerde naam wegscrhijven in een werktabel. Dit kan in je huidige access file, of in een ander bestand zijn (zelfs excel). Als je op het monitorscherm een formulier hebt openstaan met een formulier dat de naam uit de werktabel toont dan kan je in dat formulier een tijdsloop inzetten die het scherm regelmatig ververst.

Of je Access gebruikt of niet, maakt voor je probleem niet uit: waar het om gaat is hoe die tweede monitor aangestuurd wordt. Als je één Access database gebruikt, kan dat alleen vanuit een computer met twee monitoren, waarbij je een tweede formulier aanstuurt (op die tweede monitor) vanuit een formulier op de eerste monitor. De (op het eerste gezicht) nogal ingewikkelde oplossing van Noella zou je misschien niet nodig hebben als je met twee databases werkt, waarbij de tweede monitor dan aan een tweede computer in het netwerk hangt en daar Access op draait. Je kunt dan tabellen koppelen en van daaruit gegevens overhalen. Dat tweede formulier kan je dan met een timer regelmatig laten verversen zodat je de wijzigingen vrij snel kunt laten zien. Maar het klinkt allemaal nogal omslachtig.

Hoi Octafish: ik heb het net geprobeerd en je kan nog altijd met één access file op 2 verschillende computers werken en op elke computer een verschillend formulier tonen. Je moet alleen zorgen dat de file op een folder staat die door beide computers gezien wordt.

Ik heb nergens gezegd dat dat niet kan :). Ik ben ook eerlijk gezegd niet zo geïnteresseerd in jouw ideeën nu (of die van mij) maar wél in nadere uitleg van TS. Want dat lijkt mij veel zinvoller dan dat wij gaan zitten speculeren.

De vraag van TS is nogal duidelijk, dan zijn alle aangereikte mogelijke oplossingen welkom.

Sommige noemen dat speculeren, maar in zo'n speculatie kan zomaar een juiste oplossen zitten, dan kan men stellen dat OctaFish en NoellaG beide aan speculatie doen.

Wat een kinderklas op deze manier (alhoewel kinderen het goed logisch (lees speculeren) kunnen.), neem eens een voorbeeld aan Excel waar vaak ook meerdere mogelijke oplossingen komen,

doen deze vrijwilligers dan ook aan speculeren.

Geef misschien ook nog een oplossing, maar moet daarvoor eerst een oude monitor uit het stof halen, o ja dan doe ik ook aan speculatie, maar sommige zijn daar niet geïnteresseerd in en hoeven daar ook dan niet op te reageren.

Gr. Cor

Michel 1955,

In onze werkplaats hebben we niet helemaal het gelijke maar mss breng ik je op een idee.

Daar hebben we een extra pc in een kast staan met een touchscreen en op deze pc draait een frontend (die automatisch gestart wordt met het opstarten van de pc) middels Access Runtime die de agenda van vandaag toont. De info op dat scherm wordt met de timerfunctie de getoonde info om de 30 seconden ververst en zijn items dankzij het touchscreen af te vinken. Het kost je dan wel een 2e pc maar het werkt fantastisch.

Bekijk bijlage 355912

Wat een kinderklas
Beetje onzinnige reactie. Ik wil best meedenken, maar pas als ik weet hoe TS e.e.a. technisch heeft ingericht. En ja, de vraag is duidelijk zat. De aanvullende en in mijn ogen noodzakelijke informatie daarentegen... Maar laat dat je niet weerhouden om met een oplossing te komen, want dát doe je nou dus weer níet.

@Nillis: mooi idee. Maar je hebt hetzelfde probleem als ik al gehad heb: blijkbaar werkt de knop 'Voeg afbeelding toe' niet goed en genereert die een ongeldige link. Je kan je afbeelding als attachment meegeven via de 'ga geavanceerd' knop.

NoellaG,

Het is maar een fotootje van het scherm zoals die bij ons hangt.

Bijlagen

• infoscherm.jpg
    infoscherm.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 34
Ben blij dat alleen Noella nog hoeft te reageren. Dan spring ik er wel weer bij als je er nog steeds niet uitkomt, en dan ook eindelijk de technische informatie geeft waar ik al een tijdje om vraag. Een plaatje van een scherm geloof ik namelijk wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan