• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Informatie uit 1 cel, mits er in de 2e cel niets staat..

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorshh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Beste mensen,

Ik heb een vraag.. Stel dat ik 2 cellen heb met informatie en een derde met een uitkomst.
In de 1e informatiecel staat altijd een tekst, in de 2e informatiecel af en toe een willekeurige tekst.
Wanneer in de 2e cel een tekst staat, dan moet deze tekst worden weergegeven in
de uitkomstcel, als er niets staat dan de tekst uit de 1e cel.
Ik probeerde het met een ALS functie, maar omdat de tekst willekeurig is lukt me dit niet.. Zie bijlage.
Iemand ideeen?

Bij voorbaat dank..!

Sjors

Bijlagen

is dit wat je bedoeld?
Code:
=ALS(C15<>"";C15;B15)

Succes,
Martin

Beste sjorshh,;)

Probeer het hier eens mee.
Code:
=ALS(C15="";B15;C15)
Met vr gr
Jack

Bedankt voor de snelle reacties! Echt super.

De functie van Martin werkt wel in het bestandje dat ik als bijlage had, maar in mijn uiteindelijke sheet geeft hij een witregel als er niets in de correctiecel staat... (als er wel een correctie staat wordt die correctie keurig weergegeven ipv de originele straat, zoals het moet dus) Formule van Jack doet precies hetzelfde...

Martin, Jack, hebben jullie ideeen waarom m'n sheet de cel leegblijft? het is net of hij wel wordt ingevuld, maar niet wordt weergeven want als de cel te klein is voor de tekst dan verdwijnt het rechterzijbalkje wel maar komt er geen tekst... :shocked: Snap je wat ik bedoel?

Verschil met mijn sheet is wel dat er nog veeel meer informatie tussen de straat en de correctie staat, maar dat moet m.i. niet uitmaken voor het functioneren van de formule toch?

Laatst bewerkt:
Zie bijlage. Het gaat om de kolommen AW, AX, AY en AZ...

Hoop dat jullie zien wat ik bedoel met de lege cellen.

Het huisnummer klopt wel.. (Def hsnr, kolom AX)

Gebruik hier wel een hele oude excel, edititie 2000, maakt dat uit? Hiervoor niet toch?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
er staan spaties in kolom N (N2 & N3 ) daardoor ziet de formule ze niet als leeg.
Haal de spatie weg.

Succes,
Martin

Super!!! Dom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :o

Bedankt!

of als je gegevens automatisch ergens vandaan worden gehaalt waarbij er bij een leegwaarde standaard een spatie wordt neergezet kan je de formule ook aanpassen als:
Code:
=IF(K2<>"      ";K2;I2)

ik heb hier 6 spaties ingevuld bij de code voor de postcode omdat hij automatiesch bij leeg 6 karacters spatie neerzet denk ik.

Laatst bewerkt:
Met de EN functie kan je dit soort foutjes ondervangen:
Code:
=ALS(EN(LENGTE(N2)>2;ISGETAL(L2);LENGTE(K2)>=6);N2;F2)

Succes,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan