informatie uit een webformulier in een bestand weergeven (publisher)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendy028

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
hallo,

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met het volgende. Op mijn website (gemaakt met publisher) heb ik een webformulier voor reacties en een textbox met verzendknop voor aanmelding bij een nieuwsbrief aangemaakt. Wanneer deze items worden ingevuld wil ik de gegevens in een apart bestand of database in mijn webserver krijgen.

Daarom heb ik bij formuliereigenschappen aangegeven dat de data naar een bestand op de server wordt verzonden. Tot hier snap ik het. Maar als ik de website publiseer en de formulieren test krijg ik een 404 foutmelding.

Kan het zijn dat ik op de webserver hiervoor iets moet aanmaken of moet ik het anders doen? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt

Wendy

Laatst bewerkt:
Er is te weinig info om precies te zeggen wat er mis is maar een zetje in de richting kan ik je wel geven. 404 wil zeggen bestand niet gevonden. Ik neem aan dat het formulier de inhoud in een bestand wil wegschrijven. Kennelijk is het bestand op de server niet aanwezig. Je kunt in de code kijken hoe het bestand moet heten en aanmaken op de server. Pas dan gelijk de autorisatie van het bestand aan zodat er naartoe geschreven kan worden.

hopelijk heb je hier iets aan. Het aanmaken van een bestand en autorisatie op de server is afhankelijk van je hosting partij.

Hoi Pelikano,
Bedankt voor je reactie. Ik had al zo'n vermoeden dat er ergens een bestandje aangemaakt moest worden. Jouw reactie bevestigd dus dat ik waarschijnlijk in de goede richting zat. Ik ga het direct proberen.

Als iemand anders nog aanvullingen heeft hoor ik het graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan