Informatie verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dtr1998

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Goedemiddag,

Ik ben bezig in Visual Basic een simpel spelletje te maken. Ik maak hierbij gebruik van een MySQL database. Hierin stuur ik de locatie van het poppetje door naar de database, en haal ik de locatie op van andere spelers.
Dit proces heb ik in een timer zitten, maar als ik de interval op 1 of 2 seconden zet, gaat het hele spel heel erg langzaam. Lopen lukt niet meer enz.

Nou was mijn vraag; is dit wel de geschikte methode om een locatie door te geven of kan ik beter iets anders gebruiken dan een MySQL database wat sneller werkt?

Alvast bedankt!

Hallo,

Als het een offline spel is zou ik zoveel mogelijk in variablen proberen bij te houden. Dan hoef je zelf niet heel erg op te letten waar en/of hoe het opgeslagen wordt. Dat doet de compiler/het .NET framework dan voor je.

Als het een online spel is zou ik zelf proberen om een apart server programma te maken, wat dan de locatie van alle spelers bijhoudt in variablen en elke client (programma van de spelers) op het goede moment vertelt waar de spelers zijn/wat ze aan het doen zijn. In het server programma kan je alles dan weer bijhouden in variablen.

Het zijn alleen suggesties en je zou het waarschijnlijk ook anders (en misschien beter) kunnen doen dan wat ik zeg. Je kan misschien het beste in een apart project kijken wat het beste werkt voordat je het gaat inbouwen in het spel zelf.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb,

MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan