Informatievelden te klein Inkomsten bel 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Ik gebruik het inkomstenbelasting aangifteprogramma 2011 om mijn inkomsten over 2011 aan te geven. Ik heb dit programma net binnengehaald en merk dat de tekst in de informatievelden van het aangifteprogramma te groot is voor de ruimte die het programma beschikbaar heeft. Ik kan dus niet de complete informatie bij een vraag lezen.
Ik gebruik Windows XP SP3 met alle updates, Mozilla Firefox 10.0 en heb een scherm van 1920 bij 1080 pixels (HD).

De methode om tekst te verkleinen door middel van Ctrl- (Controltoets en een min) die in Firefox effectief is doet niet zijn werk in het aangifteprogramma.

Wat kan ik doen om de tekst te verkleinen??:(

Jaap J. van Veen

Ik gebruik het inkomstenbelasting aangifteprogramma 2011 om mijn inkomsten over 2011 aan te geven. Ik heb dit programma net binnengehaald

Gaat het hier over het aangifte-programma van de Belastingdienst?

Ik gebruik [...], Mozilla Firefox 10.0 en heb een scherm van 1920 bij 1080 pixels (HD).

Het programma gebruikt helemaal geen browser,
het programma opent zijn eigen schermen.

merk dat de tekst in de informatievelden van het aangifteprogramma te groot is voor de ruimte die het programma beschikbaar heeft. Ik kan dus niet de complete informatie bij een vraag lezen.
[....]
De methode om tekst te verkleinen door middel van Ctrl- (Controltoets en een min) die in Firefox effectief is doet niet zijn werk in het aangifteprogramma.

De grootte van je eigen beeldscherm zou niet veel mogen uitmaken,
en de grootte van de schermpjes van het programma ook niet
want de helpschermen bevatten scroll-balken

Ik zou kunnen vragen of je de schermen van het programma wel hebt gemaximaliseerd,
dat zou misschien kunnen helpen.
Maar als je toch al geen scroll-balken ziet, is er iets anders grondig mis.
En dat ligt niet aan het programma, want dat werkt bij mij wel goed.

Wat kan ik doen om de tekst te verkleinen??

Nee, dat werkt inderdaad niet, want je bent niet in een browser bezig.

Zou je een screen-print kunnen laten zien?

Vreemd.

Ik kan niks anders bedenken dan dat het iets met je beeldscherm-instellingen te maken heeft,
maar wat????

Kan het ook niet nabootsen,
alles blijft goed zichtbaar, ook met lage resolutie en maximaal of kleiner scherm.

Ik heb de volgende aanpassingen aangebracht.
Beeldscherm van HD (1920x1080) naar 1360x768 pixels
Lettergrootte van 140 dpi naar 96 dpi (normaal)
96 dpi is veel te klein bij gebruik van HD

Hoewel ik deze vraag als opgelost zet, is dat eigenlijk niet het geval. Ik heb de kwestie voorgelegd aan het Ministerie van Financiën. Heeft de Jager er een probleem bij. :()

07-02-2012 21:15 Het balletje rolt heen en weer tussen het Ministerie van Financiën en de Belastingdienst. Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.
Jaap

12-02-2012 12:06
Afgelopen week wat aan het experimenteren geweest met de scherminstellingen en de lettergrootte-instellingen en ik moet zeggen dat ik er niets meer van snap. Het scherm staat nu op HD ingesteld en de lettergrootte op 135 DPI en kijk, nu lukt het wel om de letters in de belastingvelden te krijgen. Wel moet ik bij zeggen dat ik het belastingprogramma verwijderd heb en opnieuw geïnstalleerd. Dus diegenen die de zelfde problemen ondervinden moeten het programma ook maar eerst verwijderen voor men de instellingen aanpast.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan