Infrarood werkt niet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiard

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2000
Hallo,

Ik wordt langzaam gek...(':8-0:')

Alles werkt weer perfect EN snel nadat ik mijn laptop hersteld had in de kooptoestand (via de herstel bestanden, retten.exe, op een aparte partitie) maar tot mijn grote ergenis krijg ik mijn infrarood poort niet aan de praat, athans, ik denk dat het aan de poort ligt en niet aan de telefoon (siemens S45i) waarmee ik een verbinding tot stand wil brengen.
Voorheen werkte het prima. Ir op telefoon ingeschakelt en naast laptop gelegt, onbekende hardware wordt gevonden en via het schijfje wat ik er van Siemens erbij kreeg wordt de telefoon in een handomdraai geinstaleerd en heb ik via de ingebouwde modem meerdere malen contact gemaakt met het internet.

Als ik nu de telefoon ernaast leg is er geen teken van leven

In apparaatbeheer lijkt alles te werken...?!

Ik heb op de site van de fabrikant nog eens de driver neergehaald maar dit maakte geen verschil.
Ik heb de driver geuninstald en de hardware opnieuw geinsatleerd, niks.
Ik heb de diverse software van Siemens (compatibel met S45i) geinstaleerd, niks.
AAAAAAghr

Laptop is van het merk medion, type MD5400 (aldi)(':)') met p4 2,53Mhz

Sorry, lang verhaal...

Vraag: hoe krijg ik mijn Irda aan de praat?!

Zie ook bijlage.

Groet,

Wiard

Bijlagen

• screenshot apparaatbeheer.jpg
    screenshot apparaatbeheer.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 28
Wiard,

Stuur een mailtje naar medion support center zij zijn denk ik beter op de hoogte van jou probleem.

En vermoedelijk zit je ook nog in de garantie perioden.

http://www.medion.com/nl/

Laat het nog ff horen hoe het afloopt.

Groetjes speedtouch

Hi speedtouch,

ik heb je advies opgevolgd en de mail doorgestuur naar medion.
Uit mijn laatste corr. met deze mensen trof ik tot twee maal mensen achter de pc aan die mijn mail maar half lazen en zodoende mijn niet goed konden helpen. Vandaar dat ik het eerst langs deze weg wilde proberen.
Maar toch: bedankt voor de tip!

Ik zal hun antwoord hier neerzetten, kunnen we mischien nog lachen?!

Groeten,

Wiard

Hoi Wiard,

Je verwacht inderdaad dat een helpdesk je helpt , heelaas is het niet altijd zo , blijkt nu weer.

Ik hoor ook graag hun reactie op je mailtje.

Mocht het dan nog niet lukken ,dan kunnen we het zelf proberen met hulp van het forum.

groetjes speedtouch

om de status van dit bericht nog ff actueel te maken,

de vraag ligt nog bij medion en ik wacht op antwoord.

Ik zal het antwoord van Medion hier ook publiceren.

Groeten,

Wiard

In de herhaling....vraag is nog steeds actueel.

Je gaat aan jezelf twijfelen door zo´n helpdesk. Outbox nog eens nagekenen en ja, ik heb het mailtje echt verstuurd, sterker nog, ik heb een geautomatiseerd antwoord ontvangen waarin ze mij een antwoord binne drie dagen beloven. Hmmmm, is al iets langer geleden. Ik stuur hem gewoon nog eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan