infrarood

Status
Niet open voor verdere reacties.

windels

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
het past hier mss niet echt maar k wist niet waar ik t anders moest plaatsen
hoe kan ik controleren of ik infrarood poort heb op mn pc?

Hoi

Ik denk niet dat het er standaard op zit.
Lees anders even handleiding van je moederbord

Groeten Ed

zoek een gsm waar infrarood opzit, zet het aan en leg dat ding voor je laptop. Als er infrarood op zit begint hij vanzelf te "piepen"....(die laptop)

Hallo

Op een recente laptop zit dit inderdaad "meestal".

Jammerlijk genoeg wordt er hier geen typenr. en merk gegeven ....

Dus ... ja , zie handleiding , of zelf even "googlen" ....

Peter

Een notebook heeft vrijwel altijd infrarood aan boord. Een pc niet

Hmn.. is het mogelijk om infrarood op de pc te krijgen?

Ik heb zo'n Marmitek Gigavideo70 pro gekocht om filmpjes via de pc op de tv te kijken en dat apparaat kan ook de signalen van de afstandsbediening terugsturen.

Nu is het natuurlijk wel leuk als ik met de universele afstandsbediening die ik hier toch al heb liggen dan de pc kan besturen. Maar daarvoor moet ik dus een infraroodpoort op mijn computer hebben.

Ik heb al even gekeken, en mijn moederbord heeft een 5 pins IR1 poort voor een infrarood aansluiting, ik heb echter geen idee wat ik er op moet aansluiten... Het internet laat me behoorlijk in de steek, ik kan er niks over vinden...

Wie weet er raad? Wie helpt mij uit de brand? Help...

Hallo,

Ik zag je bericht en ik dacht....Hé, ik heb ook heel lang gezocht naar een infraroodpoort voor m'n mobieltje...!

Ik heb een fast Usb infrarood Adapter gekocht bij Conrad...ongeveer 20 euro dacht ik..

Zie fototje....misschien heb je wat aan deze info?

Groeten,
Chason

Bijlagen

• 993137_LB_00_FB.EPS.jpg
    993137_LB_00_FB.EPS.jpg
    6 KB · Weergaven: 37
Hallo,

Ah, precies, maar da's een ander soort infrarood, die is voor gegevensoverdracht, en ik heb begrepen dat de afstandsbediening op een ander systeem werkt.

Die kan ik dus niet gebruiken... ik heb in ieder geval op inkoopacties.net een infrarood-zelfbouwsetje aangeschaft, een beetje knutselen en dan moet het wel lukken. Op de com-poort gaat het dan.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Hoi,
Jammer dat ik je niet kon helpen...

Maar het is graag gedaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan