ING CSV-formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
ING csv-formaat

Ik ben een zeer vroege gebruiker van Postbank Girotel. Ik haal de transacties van MijnING op in het girotel-csv formaat en importeer die in een Lotus123-bestand. Dat had nog jaren zo door kunnen gaan ware het niet dat ING per 1 april aanstaande deze faciliteit niet meer bied.
Per die datum introduceert ING het IBAN-csv formaat.
Het grote verschil is dat in het girotel-csv formaat het veld 'bedrag' tussen twee komma's staat en het bedrag met een decimale punt. Dus b.v. ,24.93,
In het rekenblad (spreadsheet) is dit veld gespecificeerd als €-veld en komt het bedrag rechts in de kolom te staan met een €-teken er voor..

In het ING-csv formaat staat dit zelfde veld met enkele aanhalingstekens en het bedrag met een decimale komma.
Dit wordt dan ,'24,93',
Lotus123 legt dit uit als een tekstveld en plaatst 24,93 links in de kolom van het rekenblad, ook als ik de kolom als een €-kolom heb gespecificeerd.

Hoe krijg ik een bedrag tussen aanhalingstekens als bedrag rechts in de kolom??
Heb al het een en ander geprobeerd maar ben er nog niet uit.

Gebruik Windows 8.1 en Lotus123 laatste editie 9.5

Elk advies is welkom.

Hebben we geprobeerd. Veel te moeilijk om te hanteren.
Gelukkig kwam OpenOfficeOrg te hulp en is het probleem opgelost.
Met dank voor de assistentie
Jaap.

Ja, inderdaad, ik heb me in mijn antwoord met een 'Jantje van Leiden' vanaf gemaakt.
Ben op zoek gegaan naar OpenOffice dat na het samengaan van Sun met Oracle is verzelfstandigd onder de naam Apache Open Office. Ik ben naar die site gegaan en heb Open Office gedownload en geïnstalleerd. Daarna een bestand van ING-IBAN.csv opgehaald en aangeklikt waarop die opende in een spreadsheet van Open Office. In het begin gingen de bedragen naar de linkerkant van de kolom en dacht ik al 'zie je wel', maar terwijl ik er naar keek gingen de bedragen allemaal naar de rechterkant van de kolom. Nu was het nog een kwestie van de opmaak van de bedragen.
Er was geen kolom voor het toekennen van de categorieën, ben wat aan het stoeien geweest maar heb voorlopig een kolom extra aan kolom 1 gekoppeld. Binnenkomende nieuwe bestanden kan ik nu toevoegen in kolom 2 waardoor kolom 1 vrij blijft voor categorieën. Moet nog even uitvinden hoe ik de 'af' bedragen van een minnetje voorzie. Zoiets als 'Af Bij' is Af dan bedrag is negatief. Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan