Ingang/Uitgang TFT scherm (geen VGA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert78

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Ik vraag me af wat de (in mijn geval witte) alternatieve -niet VGA- stekkeraansluiting achterop mijn nieuw geinstalleerde 17" TFT scherm is. Ik had eerst een CRT scherm, nu heb ik dus beide stekkers aangesloten, mijn grafische kaart (Nvidia Geforce 6800) heeft ook zo'n aansluiting. Merk niet echt verschil, moet ik misschien nog wat instellen?

Mijn 1ste indruk van de scherpte en de kleuren van dit nieuwe scherm is niet zo best, het is geen breedbeeld en mijn resolutie is 1152x864. Grotere resolutie wil ik niet, wordt alles zo onleesbaar. Is dit een kwestie van wennen of is dit nog te verbeteren?

Bij voorbaat dank,

Robert

Die aansluiting is een DVI.
DVI
(Digtial Video Interactive)
Een standaard van de Digital Display Working Group. DVI is een aansluiting op een monitor (TFT) en een uitgang op de videokaart. DVI accepteert de digitale videosignalen van de computer.
dvi.jpg

DVI-aansluitingen.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Heb je de frequency(Hz) wel op de juiste instelling staan. Kijk ook eens bij:
Bureaublad > eigenschappen > vormgeving > Effecten > of je hier Clear type hebt aan staan. Ook de driver voor de monitor zelf geinstalleerd?

wat is het voor 1 kun je de merk en het type ervan doorgeven? dan geven we de link waar je je monitor drivers mee kunt installeren, tenzij je de cd nog hebt

Laatst bewerkt:
StoneyCity zei:
wat is het voor 1 kun je de merk en het type ervan doorgeven? dan geven we de link waar je je monitor drivers mee kunt installeren, tenzij je de cd nog hebt

Thanks, de opmerking van de "clear type" instelling heeft echt geholpen! De tekst is veel verbeterd. Ook hartelijk dank voor de andere antwoorden.

Nog even wat aanvullende info: Het is een Dell 1704FPT, het klopt wel wat je zegt ik heb geen extra drivers geinstalleerd (wordt herkent als plug 'n play monitor)- ik dacht dat dit niet veel kwaad kon. Ik moet de cd wel ergens hebben, maar dat wordt even zoeken..

Trouwens: betekent dit nu dat je alleen de, in mijn geval DVI-D aansluiting hoeft te gebruiken (dus geen VGA) of werken deze alleen als beide aangesloten zijn? En waar zit nu echt de meerwaarde van deze aansluiting? Voor welke doeleinden wordt deze gebruikt?

Extra opmerking: ik startte net even een game op om te testen en hier was ik wel positief verrast over de snelheid en scherpte/kleuren. Niks mis mee, gamen met deze monitor!

Gelukkig...:D

robert78 zei:
Thanks, de opmerking van de "clear type" instelling heeft echt geholpen! De tekst is veel verbeterd. Ook hartelijk dank voor de andere antwoorden.

Nog even wat aanvullende info: Het is een Dell 1704FPT, het klopt wel wat je zegt ik heb geen extra drivers geinstalleerd (wordt herkent als plug 'n play monitor)- ik dacht dat dit niet veel kwaad kon. Ik moet de cd wel ergens hebben, maar dat wordt even zoeken..

Trouwens: betekent dit nu dat je alleen de, in mijn geval DVI-D aansluiting hoeft te gebruiken (dus geen VGA) of werken deze alleen als beide aangesloten zijn? En waar zit nu echt de meerwaarde van deze aansluiting? Voor welke doeleinden wordt deze gebruikt?

Extra opmerking: ik startte net even een game op om te testen en hier was ik wel positief verrast over de snelheid en scherpte/kleuren. Niks mis mee, gamen met deze monitor!

Gelukkig...:D

By the way, mijn frequentie staat op 75Hz....

maestro12 zei:
Niet echt handig die link, er bestaat ook iets als een afdeling speciaal voor monitors :p
Hmm ja, zal nog wel aan de kiespijn liggen.:(:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan