Ingebroken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

aguila

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2000
Er gebeuren sinds eerste kerstdag vreemde dingen met/in mijn pc.
‘s morgens kwam er uit de taakbalk een ballon met de tekst dat ik niet meer veilig werk op mijn pc.
Ballonnetje aangeklikt en daar kwam een venster met drie onveilige zaken te voorschijn.
- bovenaan: mijn automatische update sond uit.(had ik niet uitgezet!)
- tweedens: mijn firewall stond uit (dat zou kunnen want ik heb er een van norton die aan staat)
- derdens. Er was geen antivirusprogramma aangetroffen op mijn pc.(ik heb NSI 2004 geinstalleerd!)
Norton bleek niet meer te werken. Als ik die probeer te openen komt de mededeling:”Norton heeft een interne programmafout aangetroffen. U moet Norton Antivirus verwijderen en opnieuw installeren.”

Wel, dat leek eenvoudig ware het niet dat Norton niet te verwijderen is, telkens geeft het na een stukje op weg te zijn aan, dat het verwijderen mislukt is.

Ikzelf heb het gevoel dat er iemand van buitenaf in mijn PC bezig is geweest, zou dat kunnen? Naar mijn idee stond de firewall echt aan.
Wie weet raad?
Groeten,
Ad

ik heb dat ook ooit meegemaakt , kreeg ik een melding dat Windows XP niet goed meer zou werken , en dat mijn HD op instorten stond. Kreeg bij deze melding een link naar een site die dit zou verhelpen NIET DUS!!!!. Had Norton internet security 2005 , zag alle virussen en de diverse Trojan horsen , maar kon ze niet verwijderen (maar wel doorlaten , na gebruik van de link). wat bij mij geholpen heeft is formateren .Denk dat Norton iemand heeft doorgelaten , en dat die de link heeft geplaatst + de melding over XP en de HD.

greetings james.

serieus probleem

hoi, ik ben bang dat ik net als aquila een serieus probleem binnengehaald heb. Bij mij op
2e kerstdag en de reden is dat ik een bericht in MSOutlook geopend heb wat niet goed was. Het was zo persoonlijk aan mij gericht dat ik dacht dat het van een bekende afkwam. Mooi niet dus en sedert dat moment is alles anders. Mijn nortonmachientje werd automatisch uitgeschakeld en is niet meer aan te zetten en evenmin opnieuw te installeren. Alle beviligde sites als de postbank enzo zijn niet meer te openen. Ik kan niet downloaden of, als geadviseerd, online scannen op een virus. Het gevoel dat ik echt vet geboycot wordt om de boel te herstellen is er. En het onnozelste is dat ik er niet voldoende verstand van heb om het zelf even (-) op te lossen...Wie o wie weet een oplossing?? Ik zou er geholpen mee zijn..
Bedankt alvast,
Groet,

René

ik heb gedaan wat je adviseerde joren en wacht nu op reactie van aso.
vast bedankt.
groeten,
ad

het probleem is door de mensen , in dit geval jürgen, van aso perfect opgelost. alle hulde daarvoor.
groeten,
ad

Narcis zei:
Wie o wie weet een oplossing?? Ik zou er geholpen mee zijn..
Bedankt alvast,
Groet,

René

Een oplossing is al aangedragen. Een hijackthislog plaatsen op ASO

voor de kerst 8 dec (op 9 dec ben ik jarig) was mijn pc al verkloot allemaal hackers spyware virussen enzo ik werd er moe van ik heb de volgende dag alles overnieuw erop gezet toen kwam het in me op van aha hackers zien wanneer ik jarig ben op een profiel van internet ik heb nu geen profiel meer heb alle profielen erafgegooid en aha hackers weten dat in december de meeste mensen op computers gaan zitten gaan ze informatie verzamelen in december ben ik minder op de pc geweest ff mail kijken sturen hup pc uit klaar vervelende mensen die hackers

kan ook ingebroken zijn bij jou ja
moet je je bios beveiligen met wachtwoord als je de bios wachtwoord kwijt bent haal je de battery eventjes van de moederbord en weer terug dan is je wachtwoord gereset als je de volgende keer zeker wilt weten of er ingebroken was kun je het merken dat er geen wachtwoord meer is in de bios. anders kunnen ze er toch niet op

Ook met een bios wachtwoord kunnen ze in je pc komen als je online bent. Zo'n wachtwoord haalt dan helemaal niks uit

ow dat wist ik niet en met compuSec security suite is die echt goed beveiligd mario? ik krijg nu een opstart melding Trend ChipAwayVirus has detected a boot virus on your system hard disk! zwarte achtergrond en gele letters en 1 of 2 vierhoeke lijnen eromheen komt dat je bekent voor ik zit nu op een ander harddisk ik wil van die ene hard disk best een paritie erafgooien en windows opnieuw overzetten maar dat lukt zo niet hard disk is ge-encrypt weet je hoe ik dit situatie kan oplossen?

Je kan die harddisk best in een pc hangen (zonder andere schijven er in, om verdere besmetting te voorkomen). Dan start je op met een bootflop van win98 (wel write protect inschakelen (dat zwarte schuifschakelaartje in het hoekje van de diskette)). Na het opstarten typ je fdisk.exe en verwijder dan alle partities. Vervolgens geef je het commando fdisk /mbr en je mbr wordt ook even opnieuw gemaakt.
Start dan op met een cd van XP (als je die gebruikt) en installeer windows opnieuw. Als je geen windows er op wil zetten, maak dan een nieuwe partitie aan. Dit kan gewoon in wondows zelf onder schijfbeheer.

Sarvo zei:
Je kan die harddisk best in een pc hangen (zonder andere schijven er in, om verdere besmetting te voorkomen). Dan start je op met een bootflop van win98 (wel write protect inschakelen (dat zwarte schuifschakelaartje in het hoekje van de diskette)). Na het opstarten typ je fdisk.exe en verwijder dan alle partities. Vervolgens geef je het commando fdisk /mbr en je mbr wordt ook even opnieuw gemaakt.
Start dan op met een cd van XP (als je die gebruikt) en installeer windows opnieuw. Als je geen windows er op wil zetten, maak dan een nieuwe partitie aan. Dit kan gewoon in wondows zelf onder schijfbeheer.

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan