Ingelogd als gebruiker system32 ipv de gewone

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerjanwubbema

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Hey, ik heb een probleem. Ik deed een uur geleden mijn pc aan en toen was alles van mijn beuroblad weg. Na wat te hebben rond gesnuffeld heb ik een systeem herstel gedaan dit heeft helaas geen resultaat gehad en na verder zoeken en kijken blijk dat ik als gebruiker system32 ben ingelogd terwijl ik tijdens het opstarten toch echt mijn account heb aan geklikt. Als ik nu bijvoorbeeld in een Windows verkenner map op "mijn muziek" klik linkt hij hem niet naar c:\gebruiker\***\muziek maar naar c:\windows\system32\config\systemprofile\music.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit weer goed kan zetten

Heb ik gedaan maar lukte niet. Is er misschien een manier via cmd of door iets te verwijderen. Ik ben er ook achter gekomen dat elke keer als ik de pc opnieuw opstart hij het bureaublad reset en ook alle instellingen.

Dan zou ik m'n virusscanner eens aan het werk (evt. in de veilige modus en handmatig starten) zetten of Mbam (link in m'n handtekening).
Controleer eens of het ook in de veilige modus gebeurt (meestal F8 trommelen tijdens de boot).
Nuttige opgeloste link (Eng).
Nog een nuttige link (Eng).

Update: Heb je recent updates gehad van MS?

Laatst bewerkt:
Helaas helpt savemode ook niet en hij vind geen virus. Ja ik heb een update moeten installeren. Ik vermoed dat het daar door komt. Ook heb ik in de gebruikers map een user genaamd "temp" staan. Zou het kunnen zijn dat de update fout is gegaan?

In de usermap staat standaard een tempmap.
Het kan idd door de update zijn gekomen.
Of dit ook in Win 8 werkt weet ik niet, je kunt het allicht proberen.

Dan bekruipt me het gevoel dat je bent gehackt.
Probeer het volgende:
Open de commandpromt als administrator (RechtsKlik).
Typ achter de prompt
net user administrator /active:yes
Hit de entertoets en herstart de pc
Je hebt nu de ingebouwde administratoraccount geactiveerd.
Log in op die account.
Voer nu de handelingen uit van de 2e link uit mijn eerdere reactie.

Laatst bewerkt:
IK zat de tweede link van jou eens door te kijken (want die had ik nog niet gezien) maar wat blijkt er is een stap waar ik in de map mijn documenten naar map optie toe moet en in de tabblad weergave iets moet veranderen maar als ik op die tabblad klik staat er niks om aan te vinken :(. Ik denk dat ik hier uit kan concluderen dat jou vermoedens en mijn onderbuik gevoelens gelijk hebben en dat ik gehackt ben. OP dit moment kan ik maar 1 oplossing bedenken en dat is een disk wipe. Ik hoop dat jij nog wat uit je hoed kunt toveren.

Als je wel nog bij al je bestanden kunt zou ik een back-up maken naar een externe van je belangrijke data met het risico dat je het virus of wat dan ook meeneemt.
Heb je alle belangrijke bestanden eerder ge-back-upt dan zou ik (indien mogelijk) de pc terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen.
Maar ik zou eerst alle trucks die ik ken uit de kast halen om het anders op te lossen.
Het is niet eenvoudig voor jouw specifieke situatie zo vlug een oplossing te bedenken.
Deze zou je nog kunnen proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan