ingescande documenten waar te vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
hallo,

omdat dit een andere vraag is, start ik een nieuw topic.

ik heb software van hp voor mijn printer geinstalleerd om te kunnen scannen en dat werkt uiteindelijk goed :), maar ik kan maar niet ontdekken waar het programma de scans naartoe schrijft. maw waar op mijn harde schijf kan ik de scans terug vinden?

ik hoop heel erg dat iemand mij kan/wil helpen, want ik heb gisteren 200 documenten ingescand die ik nergens terug kan vinden.

alvast heel erg bedankt.

groeten, leonie

200 documenten met een huis, tuin en keuken scanner ingescand.............. :shocked:

Dan zal je wel even bezig zijn geweest...................... ;)

Tja, als er geen dure tekstherkenningssoftware is geinstalleerd, bestaat er een goede kans dat het JPGtjes zijn geworden. Meestal wordt trouwens door de scanapplicatie gevraagd, HOE en WAAR de ingescande beelden naartoe moeten. Maybe dat je dat over het hoofd hebt gezien tijdens de 1e scan? Zolang je niets hebt veranderd aan de instellingen, kun je nu dus een test doen. Scan iets in een kijk GOED naar de vragen / teksten die op je beeldscherm voorbij komen. Hele beste kans dat je andere 200 scans DAAR ook terecht zijn gekomen. Geef voor alle zekerheid die testscan een onwaarschijnlijke naam zoals bijvoorbeeld XDS123RES.
Dat zoekt wat makkelijker als het toch allemaal fout gaat en je niet weet waarnaartoe gescand wordt. Op zo'n moelijke naam zoeken gaat namelijk erg makkelijk, want ik ben ervan overtuigd dat er geen tweede bestand op je hele harde schijf die naam draagt. :D

Laat Windows dan maar eens zoeken naar .JPG

Laatst bewerkt:
hoi,

bedankt voor je antwoord :)

ik ben idd een halve dag bezig geweest om al die documenten in te scannen en ik baal nu heel erg dat ik ze niet terug kan vinden.

in het programma dat ik heb, kan ik de scan (voor zover ik kan ontdekken) geen naam geven.

in het scan menu kan ik een aantal dingen doen.
onder scannen zie ik de volgende opties;
1. nieuwe scan
2. scan aanvaarden
3. kiezen uit-origineel vanaf gled

-

Hallo,
Vaak maken die HP scanners gewoon een map aan met de naam van de maand.
Dus in jou geval staat er op de pc een map met de naam april.
En die zet hij dan vermoedelijk hier neer:
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam van jou\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen

Alhoewel het was gisteren toch 1 april :D

Laatst bewerkt:
hoi,

bedankt voor je antwoord :)

ik ben idd erg lang bezig geweest om al die documenten in te scannen.

in het programma dat ik heb, kan ik de scan (voor zover ik kan ontdekken) geen naam geven.

wat ik zie:

in het scan menu kan ik een aantal dingen doen.
onder scannen zie ik de volgende opties;
1. nieuwe scan
2. scan aanvaarden
3. kiezen uit-origineel vanaf glas
-dia's vanaf transparantenadapter
- negatieven vanaf transparantenadapter
4. aanvullende items. (hieronder zit een menuutje met scan instellingen, zoals verbeterde kleur gebruiken enz..
5. scanprofiel laden of opslaan. hier kan je een scanprofiel (dus instellingen hoe je de scan wil laten uitvoeren kleur, diepte enz..) laden of opslaan.
6. scanvoorkeuren. hier kan je instellingen voor hoe je de scan wil laten uitvoeren, snelheid e.d. instellen.

in het standaardmenu kan je in-uitzoomen, draaien enz..

in het geavanceerd menu kan je de kleur, resolutie enz.. aanpassen

in het uitvoertype menu kan je het aantal kleuren instellen

dat was het meer menu's zijn er niet.

Duzz wat ik heb gedaan is op nieuwe scan klikken.
dan zie ik een preview van het ingescande documenten
als ik daarna op aanvaarden klik krijg ik de melding "bezig met scannen naar hp galerie voor foto en beeldbewerking"
en dan gaat mijn printer scannen dit duurt effetjes.

als ik vervolgens naar de galerie kan ik daar de ingescande documenten niet terug vinden.

Enig idee hoe ik de documenten op kan sporen?

Ik hoor het heel graag.

Groeten, Leonie

hoi,

er gaat hier ook van alles fout zie ik, mijn eerste reactie was niet compleet, dus ik heb het nog een keer geplaatst.

Ah ik zie nu een map met my scans, maar daar staan maar 2 documenten in en niet alle 200.

Ik heb wat gerommeld met nieuwe scans

als ik de map my scans wis en het programma open en sluit dan komt er idd een nieuwe map my scans en leest de gallerie de laatste scans in (ze verschijnen 1 voor 1). maw als ik nu 5 documenten scan dan zie ik ze niet in de gallerie, maar wis ik de map my scans en ik sluit het programma en open ik daarna de gallerie opnieuw dan zie ik ze wel alle 5, MAAR ga ik na het sluiten v/d gallerie eerst scannen en wis ik de map my scans niet, dan zie ik ze niet terug.

heel vreemd. enig idee?

hoor het heel erg graag.

groet, leonie

Leonie,
Klik eens op start, dan zoeken en toets in de zoekbox eens in april en dan enter duwen

hoi,

ook met zoeken geen resultaat.

is er geen temporary folder mogelijk ergens waar de files naar toe geschreven zouden zijn?

groeten, leonie

Leonie,
Heb je op de pc een map staan waar HP bij staat?
Kijk eens onder C:Program Files, en kijk eens of daar die map staat.

ja er is een map hp. met daarin.

digital imaging
hp software update
hp coretech
memories disc
non drover cio components
temp

onder deze folders zitten weer sub folders.

hoor 't weer graag.

groet, leonie

Leonie,

Heb je ook al gekeken in de map C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam van jou\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Mijn Scanafbeeldingen

Dit is namelijk de standaardmap die HP aanmaakt.... tenminste bij mij wel..:rolleyes:

Groeten,

Remy

En daar zit niet toevallig iets bij met de naam galerie?
Zoek anders ook eens op: Scan0001

Laatst bewerkt:
IK HEB ZE, IK HEB ZE IK HEB ZE.............

HOERA!!!!!!

ik heb gezocht op.jpg en toen vond ik ze bij local settings temp.

heel erg bedankt voor alle hulp!!!!!!

groeten, leonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan