• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ingevoerde gegevens in "As opmaken" wijzigen vanzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lapsang

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2012
In vrijwel alle Excel-documenten waarin een grafiek staat wijzigen de ingevoerde gegevens zichzelf keer op keer, wat ik erg vervelend vind. Voorbeeld: als maximale waarde geef ik op 19,49. Dan open ik het document een dag later en dan staat er 19,48999999999997. Hierdoor ziet de grafiek er niet meer zo uit als hij zou moeten uitzien. Het gebeurt ook heel vaak bij de zogenaamde "Primaire eenheid" (het interval tussen de data).

Wie of wat veroorzaakt dit irritante verschijnsel? En, hoe kom ik ervan af?

Veel mogelijkheden, geef anders een voorbeeldbestand.. Dan kunnen we iets gerichter zoeken.

@abevleeming:

Het heeft blijkbaar geen zin om een bestand toe te voegen.

Jawel, nu moeten de "helpers" eerst zelf het probleem nabootsen om vervolgens met een oplossing te komen.

@abevleeming:

Mag ik uit uw opmerking de conclusie trekken dat u het bestand nog niet gezien had? Omdat er na 2 dagen nog geen reactie was heb ik het weer verwijderd. Het probleem was trouwens duidelijk omschreven. Ik hoopte dat er iemand zou komen die het herkent. Dat is meestal de beste basis voor een zinvolle hulp-uitleg.

Inmiddels heb ik de vraag ook op een ander forum gepost, want ik zou graag een oplossing vinden.

dat klopt, door je bericht te wijziging krijgt niemand een melding dat je iets aangepast hebt, en verdwijnt je bericht langzaamaan in de krochten van de onbeantwoorde vragen...

Of sterker nog, ik kon niet zien dat je m er op had staan en je bericht lijkt ongewijzigd...

Nadat ik eerst probeerde het bericht aan te passen verscheen opeens de optie "Bericht verwijderen" en dat heb ik toen gedaan. Heeft u dan geen melding ontvangen toen ik het Excel-bestand heb geüpload, onmiddellijk na uw hoopgevende eerste reactie?

Nope, al is de hoopgevende reactie in mijn geval niet heel veel waard. Ik kloot in dat soort gevallen maar wat aan en vaak komt dat tot een oplossing;)

Hallo plongske, er was volgens mij niets meer om op te reageren.

Ik had nochtans 2 mogelijkheden opgeven waarop je kon reageren of het een oplossing kon zijn . Gezien Willem en ik uw steeds dezelfde waarde verkrijgen bij het opslaan en heropenen.
Namelijk proberen opslaan als binaire werkmap of eventueel het opnieuw installeren van uw Office pakket.

Laatst bewerkt:
Komt die 19,49 voort uit een formule?
Maak dan gebruik van de functie '=AFRONDEN'.

"Voorbeeld: als maximale waarde geef ik op 19,49. Dan open ik het document een dag later en dan staat er 19,48999999999997." Het is dus geen formule die wordt ingevuld, maar gewoon een getal met twee cijfers achter de komma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan