• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ingevulde cellen na opslaan niet meer veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Excellers,
Even een kronkel, die ik wil voorleggen.
Ik ben bezig een verlofkaart op te zetten. Daarbij vraag ik mij af of het mogelijk is dat als (b.v.) de verlofdagen voor januari zijn ingevuld en zijn opgeslagen, deze naderhand niet meer veranderd kunnen worden; dus dat de betreffende ingevulde cellen na het opslaan worden beveiligd.
Gr. Arie

Je zou in VBA een event kunnen -laten- schrijven die bij opslaan alle formules vervangt door de waarden ervan.
Maar hoe moet VBA dan weten of alle verlofdagen over januari ingevuld zijn? En wil je VBA gebruiken?
Via Excel kun je een werkblad beveiligen, maar dat moet jij als beheerder dan doen en niet de gebruiker.

Richard

Ik kan me dit nog vaag herinneren. Ik zal van de week op kantoor nog eens kijken of ik het bestand nog heb. Ik zit intussen op een andere afdeling dus zou het kunnen zijn dat ik dit soort dingen niet meer heb. Ik kom er nog op terug.

ik heb intussen dit al maar als hij het passwoord vraagt en je klikt gewoon annuleren kan je de waarde ook wijzigen

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim a As String
If ActiveCell = "" Then
ActiveSheet.Unprotect Password:="password"
Exit Sub
Else
ActiveSheet.Protect Password:="password"
a = Application.InputBox( _
Prompt:="Enter password", _
Title:="Inloggen:")
If a = "password" Then
MsgBox "U kunt de waarde nu veranderen."
ActiveSheet.Unprotect Password:="password"