• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ingevulde gegevens vergrendelen met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Wat moet ik bij de volgende code bijvoegen dat hij bij het vergrendelen een wachtwoord neemt dat ik opgeef.

Nu doet die code alleen de ingevulde cellen beveiligen maar als je dan op beveileging opheffen klikt kan je er gewoon aan zonder een wachtwoord in te geven. Hier zou hij naar een wachtwoord moeten vragen.


Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("dokter").Protect userinterfaceonly:=True, AllowFiltering:=True
Sheets("adres").Protect userinterfaceonly:=True, AllowFiltering:=True
End Sub
 
Wat moet ik bij de volgende code bijvoegen dat hij bij het vergrendelen een wachtwoord neemt dat ik opgeef.

Nu doet die code alleen de ingevulde cellen beveiligen maar als je dan op beveileging opheffen klikt kan je er gewoon aan zonder een wachtwoord in te geven. Hier zou hij naar een wachtwoord moeten vragen.


Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("dokter").Protect userinterfaceonly:=True, AllowFiltering:=True
Sheets("adres").Protect userinterfaceonly:=True, AllowFiltering:=True
End Sub

Het eerste argument bij de Protect methode is het wachtwoord...
 
Waar zie jij dat?

Als ik in de exel file op blad beveiliging opheffen klik gaat de beveliging er gewoon af zondar dat je daar een wachtwoord moet ingeven.
Normaal zou je daar dan een wachtwoord moeten ingeven en dat is niet zo.
 
Nogmaals, geef het wachtwoord mee op in de code voor Protect en dan staat het er wel in.

De Help functie van VBA (F1) geeft de uitleg.
 
Hallo,

Als je het zoals deze code hebt gedaan wordt er bij mij wel naar een wachtwoord gevraagd.:cool:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
 Sheets("Blad1").Protect "wachtwoord", userinterfaceonly:=True, AllowFiltering:=True
End Sub
Met vr gr
Jack
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan