Ingevulde webformulieren komen niet aan in mail via exchange mailserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

lankhaar

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Beste mede - forumgenoten,

Bij een klant van mij heb ik een mailserver draaien. Microsoft SBS Server 2003 met exchange mail server.
Het hele geval werkt perfect tot ongeveer een maand geleden. Sindsdien komen de offerte aanvragen die bij die klant via zijn website worden ingevuld, niet meer aan in zijn mailbox in exchange.
Alle andere mails komen wel gewoon aan en als het webformulier ergens anders heen verzonden wordt, bijv. naar een hotmail adres, komt het ook gewoon aan. Het moet dus in de Exchange mailserver zitten.

Hebben jullie enig idee waar ik het beste kan zoeken?
Alvast bedankt,

In de Exchange System Manager zit onder tools de optie "Message Tracking"
Als je dit start kun je precies terug zien of het mailtje is binnen gekomen en wat er mee gebeurd is.

Ik denk dat deze wordt geblokkeerd door het intelligent message filter (spam filter van Exchange)

Ik heb het filter aangezet en krijg dan inderdaad de melding dat de "message is sended to badmail".

Alleen hoe pas ik dat ding zo aan dat hij alles weer doorlaat?

Je kan het filter aanpassen. Dit doe je in de Exchange System Manager.
Kies voor Global Settings en vraag de eigenschappen op van Message Delivery.
Ga naar het tabblad Intelligent Message Filtering.
Hier kun je aangeven wanneer een bericht geweigerd wordt en wanneer deze naar de ongewenste email map van de gebruiker wordt gestuurd.

Je kan het filter ook helemaal uit zetten in de Exchange System Manager.
Kies voor servers->servernaam->protocollen->smtp en vraag de eigenschappen op van default smtp virtual server.

Bij IP adres klik je op Advanced en in het schermpje wat je daarna krijgt klik je op edit.
Hier kun je het vinkje weghalen bij Apply Intelligent message filter

Ik snap er niets van.
Ik heb het filter uitgezet (stond trouwens niet aan), maar wel apply recipient filter. Dat heb ik ook uitgezet (voor de duidelijkheid, er staat geen 1 vinkje meer), maar nog zendt hij vrolijk de offertes naar de badmail.

Na veel en lang zoeken, toch gevonden waar het probleem zit.
Het probleem zit bij de server van het webhosting bedrijf.
We zijn daar nu mee in contact.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan