• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ingewikkeld gebruik van de =ALS functie, Help mij aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

chica19189

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Wie kan mij helpen, ik kom er niet uit. Zie excelbestand.

Ik moet de =ALS functie gebruiken voor het volgende:

ALS aantal huurdagen= <3 dan: aantal huurdagen * dagtarief
ALS aantal huurdagen= >3 maar <5 (dus de getallen 3,4 en 5) dan: Totalele huurkosten =weektarief
ALS aantal huurdagen= >5 (dus 6 of meer) dan: weektarief/5 * aantal dagen

Dit moet in EEN formule komen:confused:. De formule moet staan in de kolom: Totale huurkosten.
Als je in het bijgevoegde bestand kijkt zie je beter wat ik bedoel. Alvast heel erg bedankt!!!:thumb:

Groetjes,
Stephanie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
reactie op antwoord

alstublieft,
let wel:
ALS aantal huurdagen = 3 of 5 dan: aantal dagen * weektarief

Ik heb mijn verhaal aangepast, er klopte iets niet. Sorry zou je nog een keer willen kijken aub. Bedankt!

Laatst bewerkt:
Typ in J3:

=ALS(G3<3;G3*H3;ALS(G3<6;I3;G3*I3/5))

en kopieer naar beneden in kolom J.

Volgens mij moet hij zo voor J3 daarna doortrekken naar beneden:
Code:
=ALS(G3<3;G3*H3;ALS(G3>5;(I3/5)*G3;I3))
Succes,

=ALS(I10<3;I10*F10*J10;ALS(I10*F10=3;K10;ALS(I10*F10=4;K10;ALS(I10*F10=5;K10;ALS(I10*F10>5;K10/5*(I10*F10))))))

Dit is de formule die werkt.... het ziet er niet uit en zal ook vast gemakkelijker kunnen maar zo klopt het. :p Toch bedankt voor de moeite xx

chica19189,

De formule die ik neergezet heb, werkt zoals jouw "uitgebreide" formule.

Succes

chica19189
In je lange formule heb je gegevens uit andere kolommen gebruikt in vergelijking met het bestand dat je op dit forum plaatste. Daarom hierbij hetzelfde bestand dat je bij je eerste bericht plaatste, met daarin de korte formule die ik hierboven al plaatste en die een correct resultaat geeft.

Ja, dat klopt. Sorry jullie hebben gelijk! Dit is de eerste keer dat ik dit forum gebruik... :o sorry voor die onduidelijkheden!!! ik ben blij dat het nu opgelost is :D

Groetjes, stephanie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan