• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inhgoud cellen omruilen

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Beste alle,

ik heb een tabblad met in een aantal cellen een inhoud.

Bv WL

Ik wil deze inhoud omruilen voor bv PD

hoe kan ik dat het beste doen?

thanks,

Ronald

Bijlagen

oke, je vind dat ik te weinig heb?

Ik kan wel wat maken maar weet dat je het beter kan.
Dit is overigens maar een klein bestandje als voorbeeld, het echte heeft 30 codes en .

maar je maakt je punt duidelijk

<Ctrl> + h is zoeken en vervangen. Als je dat op een logische manier doet dan kan kan je van alles omruilen.

Stel ik wil a vervangen in b en b in a dan vervang ik eerst a door een ander teken dan a of b. Vervolgens vervang ik b door a en vervolgens vervang ik het andere teken in a. Is toch niet zo heel moeilijk om te volgen?

Nop

Dat snap ik, maar dat zal niet echt werken want wa tik hier liet zien is een onderdeel van een groter geheel en ik wil alleen in de range vervangen en niet in de gehele sheet.

maar denk dat ik het met het volgende mag doen:

Code:
Public Oude_Code1, Nieuwe_Code1

Public Sub VerVang_Dienstcode()
Load Code_Ruilen
Code_Ruilen.Show

Range("C3").Select

For t = 1 To 22
For X = 1 To 35
If ActiveCell.Value = Oude_Code1 Then ActiveCell.Value = Nieuwe_Code1
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
  Next X
    ActiveCell.Offset(-35, 1).Range("A1").Select
  Next t

Je kunt het gebied selecteren en daarna control h uitvoeren. Dan wordt alleen dat gebied aangepast

:) thanks.

met het invoer formulier werkt het prima.

:):)

Code:
Public Sub test2()
Load Code_Ruilen
Code_Ruilen.Show

Range("C3:X37").Select
    Selection.Replace What:=Oude_Code1, Replacement:=Nieuwe_Code1, LookAt:=xlPart, _
        SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
        ReplaceFormat:=False
End Sub

Tja en wat heeft dit hele geknutsel dan met inhgoud cellen omruilen (wat inhgoud dan ook is) te maken?

De inhoud van de cellen zijn dienstcodes die zonodig moeten worden veranderd omdat bv een andere code handiger is.

En kan je die 4 regels vervangen door 1:
Code:
Range("C3:X37").Replace What:=Oude_Code1, Replacement:=Nieuwe_Code1, LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows

En dat kan ook nog wel eenvoudiger. Maar daar verschillen de smaken over:d
Wat het met omruilen te maken heeft lees ik ooit wel eens. Vervangen lijkt mij totaal iets anders dan omruilen.

Ik ruil de ene code om voor een andere.......maar voor vervangen doe ik het ook :)

Thanks alle

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan