• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud 3 adreskolommen via VBA-macro plaatsen in 1 kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hevoolst

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Dag Allemaal,

De straatnaam, het huisnummer en de toevoeging van het huisnummer staan in drie kolommen. De inhoud van deze kolommen wil ik samenvoegen in 1 Excel-kolom. De excel formule ken ik (= b2&" "&c2&d2) maar ik los het liever op via een VBA- macro. Hetzelfde probleem doet zich ook voor met het telefoonnummer. Het netnummer en het abonneenummer staan in aparte kolommen en die moeten ook in 1 kolom terecht komen.

Wie kan mij helpen? Een voorbeeldbestand heb ik bijgevoegd. Alvast bedankt.

Bijlagen

Test het eens met andere straatnamen en toevoegingen.
Code:
Sub hsv()
Dim cl As Range
For Each cl In Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2)
  cl.Offset(, 3) = WorksheetFunction.Replace(Join(Application.Index(cl.Resize(, 3).Value, 1, 0)) _
  , InStrRev(Join(Application.Index(cl.Resize(, 3).Value, 1, 0)), " "), 1, "")
 Next cl
End Sub

Laatst bewerkt:
Macro lost deel van het probleem op

Dag Harry,

Hartelijk bedankt voor de macro. Voor het adres werkt hij met een kleine aanpassing ook in een ander adressenbestand. Dat is nog niet gelukt voor het telefoonnummer. Ik probeer eerst om zelf de macro aan te passen. Ik zet de vraag daarom op opgelost.

Code:
Sub tst()
    [d2:D6] = [index(A2:A6& " " &B2:B6 & C2:C6,)]
End Sub

Deze laatste macro zou ik graag wat flexibeler zien, omdat de bereiken van de NAW-gegevens verschillend zijn. Ik denk daarbijaan een For....next lus. Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen? Alvast bedankt.

wat gaat er mis met:

Code:
Sub tst()
    [d2:D600] = [index(A2:A600& " " &B2:B600 & C2:C600,)]
End Sub

Helemaal niets. Soms liggen de dingen zo voor de hand, dat je erover heen kijkt. Mijn probleem is helemaal opgelost. Dank je wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan