Inhoud CD op harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Ik heb in mijn PC archieven een CD teruggevonden (Strategy games of the world) waarmee ik onder Windows 95 kon "spelen".
Ik weet ondertussen ook hoe ik deze CD compatibel moet maken om hem onder XP te kunnen gebruiken.

Het probleem is dat ik telkens de CD in de CD-lezer moet plaatsen om de spelletjes te kunnen gebruiken.
Ik dacht: ik zet gewoon de volledige inhoud van de CD op mijn harde schijf, snelkoppeling en...dit gaat maar er wordt nog steeds naar de CD gevraagd.

Is er geen mogelijkheid om dit zonder de CD uit te voeren.

het kan, aleen weet ik niet of het mag gezegd worden?

Tuurlijk mag dat wel gezegd worden er is namelijk niets mis met het backuppen van je data op andere cd of bestand op je harddisk :)

Je kan een image van je cdrom gemaakt worden (dan heb je dus 1 groot bestand op je harddisk) en die kan je dan weer 'sharen' als 'fake cd' door een programma zoals deamon tools.. er zijn meerdere varianten maar raad deamon tools aan :)

Dat heb je fout. Het backuppen van software of games is juist niet toegestaan volgens de wet. Maar daar gaat het niet over. Het gaat erom dat het spel zonder cd gespeelt kan worden middels een no cd crack en die link mag niet gegeven worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan