• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inhoud cel in variabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vedelaar

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2005
Ik moet de inhoud van een cel in een variabel zien te krijgen.

zegmaar ik heb 2 bladen
1 met een factuur en 1 met gegevens.
Als ik nu factuurnummer 5 invul dan moet hij uit het andere blad data halen en dat dan weer in de eerste zetten.
Maar nu heb ik dit:

Dim i As Integer
Dim artnr
teller = Cells("1", "D")
For i% = 0 To teller
MsgBox "Loop #" & i%
artnr = Cells(i% + 3, "B")
MsgBox artnr
naam = Cells(i% + 3, "B")
Sheets("gegevens blad").Select
naam = Cells(artnr, "B")
prijs = Cells(artnr, "C")
Sheets("de factuur").Select
Range("C" & i% + 3).Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = naam
Next i%

maar nu pakt hij uit het blad "de factuur" de data en niet uit het blad "gegevens blad" terwijl ik wel zeg dat hij die moet selecteren.

Derk

Kun je een voorbeeldsheet erbij plaatsen, dat maakt het een stuk helderder.
Waarom maak je eigenlijk geen gebruik van de formule vertikaal zoeken?

Die formule ken ik niet....
Je moet weten, ik kan er dus (gezien de vraag) niks van.
(nouja wijnig dan :confused: )

Maargoed een voorbeeldje
Als je op de knop drukt moet hij uit gegevens blad de inhoud van 2B halen en die in de factuur in bijvoorbeeld 1A invullen

Bijlagen

In de bijlage een voorbeeldje van hoe ik het zou aanpakken met formules en met een macro.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat altijd uit naar formules, omdat deze standaard in excel zitten en daardoor op en top getest zijn en makkelijk in het gebruik.

succes
John

Bijlagen

Nu heb ik dit :

Range("C" & teller + 3).Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=VERT.ZOEKEN(B" & teller + 3 & ";'gegevens blad'!A:C;2;ONWAAR)"

en dus zou hij in de cel de goede formule moeten zetten maar dat doet hij niet. dat komt door de = in "=VERT zegmaar als ik de code zo maak dan komt hij niet meer met een error:

Range("C" & teller + 3).Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "VERT.ZOEKEN(B" & teller + 3 & ";'gegevens blad'!A:C;2;ONWAAR)"

Maar dan heb ik ook niet meer dat hij het goed bedenkt.

Bedankt voor je hulp iedereen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan