• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inhoud cel verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandsmurf

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2011
Beste,

Een werkblad met 10 kolommen met elk 20 cellen. Cellen worden gevuld met een waarde na sorteren van het werkblad zijn de waarden aflopend cel 1 b.v 20 cel 20 b.v waarde 10.

Mijn vraag, is het mogelijk wanneer er in cel 21 een waarde staat die lager is dan de waarde in cel 20 (10) b.v 5 om deze waarde 5 te verplaatsen naar cel 20 zodat waarde 10 wordt vervangen door waarde 5.

Dit uiteraard ook voor de andere kolommen.

En zo ja kan/moet dit met een VBA opdracht.

Alvast mijn dank

ja, dat kan, maar zonder voorbeeldbestand is een goed antwoord lastig te geven.

Op basis van je Bitmapje ipv een voorbeeldbestand: ( dus een echt excelbestand)
Code:
Sub SjonR()

For i = 2 To 11
    If Cells(23, i) < Cells(22, i) Then Cells(22, i) = Cells(23, i)
Next
End Sub

de kolonel uit Sjors en Sjimmie citerend: BAREUH

Heb je #4 gelezen/geprobeerd?

Als je het formule bedoeld die heb ik in de sorteer routine geplakt, geprobeerd inhoud cel blijft onder de streep.

nog een laatste poging............. Plaats een bestand waarin te zien valt wat je hebt gedaan etc........... geen printscreens aub

Sorry lukt me niet om excel te uploaden

Bedankt voor de moeite, ik de pijp aan maarten.

Groet,

Laatst bewerkt:
Wat lukt er niet dan. Kan toch niet zo heel erg moeilijk zijn om even op Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip te klikken.

Hoi,

Blijkbaar is het voor mij onmogelijk, als ik het bestand vanaf mijn pc upload en vervolgens wil controleren op helpmij krijg ik mijn mappen op mijn pc te zien, lijk mij niet goed.

Elke keer dat ik dat opent krijg ik de melding dat er iemand probeert om op mijn pc te komen.

Dus ik stop ermee.

Bedankt in elk geval voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan