• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud cellen combineren met behoud van hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruudh59

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2013
Ik wil de inhoud van 2 cellen combineren waarin teksten staan.
Dat kan eenvoudige met =A1&B1 of functies als TEKST.SAMENVOEGEN of TEKST.COMBINEREN.

Het resultaat heeft dan alleen de waarden gecombineerd.
Als er in de tekst een hyperlink is opgenomen, dan is deze niet meegenomen in het resultaat.
Dat is logisch, omdat het tekst-functies zijn, maar kan iemand mij vertellen hoe ik dat toch voor elkaar kan krijgen?

Volgens mij geef je zelf al het antwoord :). De hele cel, dus ook de overige tekst, wordt onderdeel van de hyperlink. Dus je kunt de complete cel wel als hyperlink definiëren (<Ctrl>+<k> bijvoorbeeld), maar dat gaat dus niet werken. Zelfs als je deze constructie gebruikt: ="Klik op: "&HYPERLINK(I3). Dan zul je daarna dus toch ook het webadres apart als koppeling moeten aanpassen, want anders werkt het niet.

De functie Hyperlink() levert mij wel gedeeltelijk de oplossing.
Ik combineer teksten uit cellen in een nieuwe cel op de volgende wijze: =A2&"tekst1"&Hyperlink(B2)&C2&"tekst2"
Alleen krijg ik bij gebruik van de functie hyperlink() de weergegeven tekst van de hyperlink en niet de onderliggende URL.
Ik zou graag de onderliggende URL als tekst willen zien in de nieuwe cel waarin in verschillende teksten combineer.
Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan