gielkleinjan
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 okt 2019
Vanuit een app kan ik een documentgegevens exporteren in een Excelbestand. Om de gegevens met een paar muisklikken een goede lay-out mee te geven heb ik een sjabloon gemaakt. Door de regels in het export bestand te kopieren en te plakken in het doelbestand wordt automatisch de goede layout meegegeven.
Maar...
in het doelbestand zit in de regels van kolom "B" een formule die de lange Hyperlinks uit kolom A versimpelt als "Link" (kolom A valt vervolgens buiten het printbereik). Bij het plakken van de gegevens uit het exportbestand wil ik dat hij niet in de inhoud van Kolom B plakt omdat anders de formule wordt overschreven. Het sjabloon wordt straks door meerdere mensen gebruikt dus ik wil het niet al te ingewikkeld maken.
het moet zoiets worden:
-gebruiker maakt export uit prgramma X
-gebruiker selecteert alle inhoud uit export bestand en kopieert deze
-in doel bestand drukt gebruiker op de active X knop "Data uit export plakken"
-macro gaat staan in kolom A7
-macro plakt alleen waardes
-macro slaat kolom B over
-indien er niets gekopieerd is geen Foutcode 1004 maar een melding dat er niets gekopieerd is
is dit eenvoudig te fixen?
Maar...
in het doelbestand zit in de regels van kolom "B" een formule die de lange Hyperlinks uit kolom A versimpelt als "Link" (kolom A valt vervolgens buiten het printbereik). Bij het plakken van de gegevens uit het exportbestand wil ik dat hij niet in de inhoud van Kolom B plakt omdat anders de formule wordt overschreven. Het sjabloon wordt straks door meerdere mensen gebruikt dus ik wil het niet al te ingewikkeld maken.
het moet zoiets worden:
-gebruiker maakt export uit prgramma X
-gebruiker selecteert alle inhoud uit export bestand en kopieert deze
-in doel bestand drukt gebruiker op de active X knop "Data uit export plakken"
-macro gaat staan in kolom A7
-macro plakt alleen waardes
-macro slaat kolom B over
-indien er niets gekopieerd is geen Foutcode 1004 maar een melding dat er niets gekopieerd is
is dit eenvoudig te fixen?
Laatst bewerkt: