• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inhoud formulebalk als tekst naar MS Word kopiëren met behoud van kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.
inderdaad. Dat moet ik hebben.
Hier office 2010. Ik zit er nu zo dicht bij...

Test eens wat andere die in het lijstje staan.

Ah... Ik gebruik óók Office 2010 en zag het dus ook niet. Ligt het gelukkig niet aan mij. :D

Is het mogelijk om de inhoud van de formulebalk als tekst naar MS Word te kopiëren met behoud van kleur?

Met print screen krijg je toch het zelfde resultaat een plaatje en dus niet gekleurde tekst waar in eerste instantie wel om gevraagd werd.
Of beter gezegd met een programma (bv SnippingTool.exe) dat een gedeelte van je scherm kunt kopieren

Ja inderdaad. Tot nu toe niet mogelijk om dit in echte tekst te hebben. Enkel soort printscreen die in ander prg te bewerken is. Misschien dat een ocr programma als abbyy dit dan kan omzetten in tekst maar dat heb ik niet.

@backnext
Waarom heb je dit nodig en hoe vaak?
Zoals je al gemerkt hebt is dit een lastige vraag voor iedereen.
Misschien dat er met API's (https://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_API) iets mogelijk is, maar dat uitzoeken is een hele klus.
Op zich is dat niet erg, maar als het voor iemand alleen maar voor de "fun" is, dan is dat zuur.

Laatst bewerkt:
Beste alphamax, dit is zeker niet levensnoodzakelijk zoals ik in het begin al schreef. Het zou handig zijn om dit in ms word of een ander programma te kunnen gebruiken om een ingewikkelde formule beter voor te stellen, in stukken te verdelen enz.... Het verwondert me een beetje dat dit niet mogelijk is. Als je dat beter vindt sluit ik dit hier af.

Deze 21-dagen-trail doet wat jij wil, zie http://screenocr.com/screen-capture.htm
Het programma doet een screencapture van een gebied op het scherm en zet het om naar RTF-formaat wat te bewerken is met word.
  1. start programma
  2. selecteer gebied met de muis
  3. menu "OCR"
  4. menu "edit as rich text"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan