• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud gesorteerde cel verplaatsen naar andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterus52

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Berichten
32
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een programmaatje voor het uitgeven van artikelen. Nu zoek ik nog naar een VBA code om met een besturingselement de inhoud van een geselecteerde cel op te tellen bij een andere cel en de geselcteerde cel vervolgens leeg te maken. In het meegestuurde voorbeeld dus tablad artikelen kolom I3 (Besteld) door op knop Inboeken Inkoop te klikken de inhoud wordt opgeteld bij kolom E3 (Voorraad) en cel I3 wordt leeg gemaakt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bij voorbaat dank
Piet
 

Bijlagen

  • Registratie uitgifte artikelen.xls
    88 KB · Weergaven: 25
Hoi,

Bedankt voor je snelle reacttie, maar progamma'tje werkt niet, waarschijnlijk omdat het versie 2007 is en ik met 2003 werk?

Groetjes,
Piet
 
Petrus52,

hier een versie die wel in Excel 2003 moet werken
NB: ik heb een aantal records op blad Personeel verwijderd
 

Bijlagen

  • RegistratieUitgifteArtikelen (hs).xls
    98 KB · Weergaven: 18
Haije,

Je hebt me geweldig geholpen, alleen nog klein probleemje. In cel E3 waar dat moet worden bijgeteld staat een formule die in tact moet blijven, deze wordt nu overschreven is dat mogelijk aan te passen?

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Bij voorbaat dank
Piet
 
Piet,

ik heb alleen het .xlsm bestand opgeslagen als xls.
Daardoor kun jij het nu ook openen.

De oplossing van je vraag is verzorgd door Elsendoorn2134.

Zoals ik het kan bekijken staat er in E geen formule; vanaf E staan er in E wel formules.
Zonder hulpkolom is dit m.i. niet op te lossen, met hulpkolom (M) wel, zie bijlage
 

Bijlagen

  • RegistratieUitgifteArtikelen (hs).xls
    99 KB · Weergaven: 16
Haije,

Ik hoop niet dat je me lastig vindt, maar met de hulpkolom doet zich het probleem voor dat bij volgende inkoop ook de vorige inkoop opnieuw wordt opgeteld. Is hier nog iets op te verzinnen?

Groetjes,
Piet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan