inhoud harde d: schijf plotseling helemaal leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

panisb

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2002
Op mijn nieuwe laptop heb ik 2 partities. Op de D: had ik ook al allerlei bestanden en programma's staan. Deze heb ik gisteen nog gebruikt, maar verder niks geks. Vandaag start ik mijn laptop op en blijkt de hele D: schijf leeg te zijn, Iemand een idee hoe dit kan? Kan er iets kapot zijn aan de laptop?

alles op je C schijf staat er nog? lijkt me een raar probleem aangezien de C en D partitie allebei op dezelfde harde schijf staan.

Je kunt het beste eerst proberen een programma op de D schijf te zetten en daarna het programma uitvoeren. Als dat niet wil is de kans vrij groot dat er wel iets kapot is

en het kan natuurlijk ook zijn dat er iemand zo leuk is geweest je D schijf te wissen:confused:

Dat laatste dacht ik dus ook, maar iedereen ontkent echt hardnekkig. Ik hebmet zo'n progje restoration gezocht en hij vindt veel terug. Ik kan ook weer van alles gewoon op de d:schijf zetten, dus lijkt niet echt kapot. Kan een computer uit zichzelf zomaar wissen (met een virus ofzo??) Ik weet echt niet of ik er nou mee terug moet nameijk

Vandaag start ik mijn laptop op en blijkt de hele D: schijf leeg te zijn
Klik techts op deze partitie in "Dezecomputer" een kies eigenschappen en kijk wat de vrije ruimte is.

Bekijk de partitie ook even in schijfbeheer,t.a.v. de gebruikte ruimte.

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer

Greetz

Alle ruimte, want alles is weg. Ik kan er wel gewoon weer programma's opzetten enzo. De schijf is gewoon helemaal leeg.

Als er nog data op de D: schijf staat die je terug wilt halen,dan moet je er nu zeker geen data naartoe schrijven.
Dus geef eerst eens door wat je terug wilt halen.

B.t.w. waarom heb je "programma's" op de D: schijf gezet?Bij storingen in de besturing op de C: schijf zul je toch alles weer overnieuw moeten installeren.

Greetz

Laptop is nu eenmaal ingedeeld in 2 partities. Zat ik ook niet op te wachten. Maar ik durf het niet aan zelf daaraante sleutelen. Ik heb te weinig opslag op de c: om daar alle fotoos enzo kwijt te kunnen.
Wat betreft het eerste gedeelte. Helaas heb ik er al weer het eea op gezet. Hetgeen ik met name terug wilde halen waren bestanden die (volgens de gebruiksaanwijzing) daar al standaard opgezet zijn door de fabrikant. Geen naam ofzo, dat maat het moeilijk terughalen.

Laptop is nu eenmaal ingedeeld in 2 partities. Zat ik ook niet op te wachten.
Meerdere partities is uitstekend,mits goed gebruikt.Je kunt er belangrijke data zoals,Mijn Documenten,Mail,Adress Book en de Favorieten opslaan,dan blijven die bij een storing in Windows mooi buitenschot.

Niet handig zul jij nu waarschijnlijk denken,want dan was ik dat nu allemaal kwijt,gezien de storing op de D partitie.

Dat klopt,maar een storing als deze komt bijna niet voor,het is meestal Windows op de C partitie,die het laat afweten.

Een laptop heeft vaak een verborgen partitie,waar de recovery bestanden op staan.
Heb jij bij deze laptop een recovery cd of een originele XP cd gekregen?

Om e.e.a. duidelijk te krijgen,haal de volgende programma's even op.

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/tools/pq/utilities/PTEDIT32.zip

http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.5.win.zip

Start PTedit en maak een scherm afdruk en plaats die even hier,als volgt.

Schermafdruk bijvoegen : van alleen het geopende venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie
Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster

Maak ook een schermafdruk met Testdisk.
1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Greetz

print screen werkt niet, andere mogelijkheid om een schermafdruk van table editor te maken?

Gelukt, hoop dat het ook lukt dit bij te voegen. Ik heb bij de laptop geen cd of recovery cd ontvangen. Die heb ik zelf moeten aanmaken (acer). Die heb ik wel gelukkig.

Bijlagen

• table editor.JPG
    table editor.JPG
    60,7 KB · Weergaven: 101
Laatst bewerkt:
en de tweede opdracht. Serieus hier begrijp ik dus echt niets van....

Bijlagen

• t.JPG
    t.JPG
    45,4 KB · Weergaven: 64
  • t2.JPG
    t2.JPG
    43 KB · Weergaven: 59
Wat PTedit betreft,zo'n beetje wat ik verwachtte.Als je dubbel klikt op 12,onder "Type",dan opent een scherm "Partition Types",maar daar tref je geen 12 aan.

Die vindt je wel op deze site,

http://www.win.tue.nl/~aeb/partitions/partition_types-1.html

met de volgende verklaring.

ID 12 (decimal 18) is used by Compaq for their configuration utility partition
enz.......

Je geeft 2x Testdisk,maar ik weet nu niet welke precies komt na

4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Ben even verrast door die verborgen partitie.Geef mij even een plaatje na
3.Kies Analyse en enter.

en na

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan