Inhoud iframe passend maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Hallo,

Ik ben bezig met een website en ben nog niet erg gevorderd met HTML.
Nu wil ik een iFrame plaatsen met de inhoud van een externe website.
Het probleem is dat ik dan scrollbars krijg. In plaats van de hele pagina in het frame.
Het liefst heb ik dat ik geen scrollbars heb en dat je toch de hele pagina kunt zien in het frame.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg,

Jesse

Hoi Jesse123,
Tja, dat is één van de nadelen van het gebruik van een <iframe>. Zie ook: Alles over Frames!

Een iframe is namelijk alleen een doorkijkvenster (naar een andere pagina of andere site), en door een raam kan je alleen maar datgene zien wat binnen de kozijnen past.
De enige manier om dit op te lossen is om het formaat van het iframe net zo groot (in breedte en hoogte) te maken als de pagina van de externe site. Maar klik je dan in het iframe op een andere, langere pagina van de externe site, dan komt er toch weer een scrollbar.
Je blijft met alle pagina's van de externe site binnen het kozijn! :eek:
En ook links naar nog weer andere sites (die op de externe site staan): die komen ook weer in het iframe-kozijn. :rolleyes:

• Iets anders: het overnemen van een andere site binnen een iframe gaat alleen maar als die andere site geen "frame-ontsnapper" heeft ingebouwd.
  • En los daarvan: een andere site heeft het copyright op wat daarin staat. Inkapselen in je site mag niet zomaar, en uit copyright-schendingen kunnen rechtszaken en erg hoge schadevergoedingen voortvloeien...
  • Met een (eventueel mooi geïllustreerde) link naar de externe site heb je daar allemaal geen last van. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan