inhoud in kolom invullen afhankelijk van de waarde in de tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Ik zou graag een simpele tabel weergeven waarvan de gegevens opgevraagd worden vanuit een sql-databank, maar ik heb daarbij volgend probleem, eerst en vooral dit is de code die ik momenteel gebruik:
Code:
<table align="center" class="ledenadmin">
<tr><td></td><td><b>id</b></td><td><b>afhaaldatum</b></td><td><b>terugbrengdatum</b></td><td><b>opmerkingen</b></td><td><b>ontlener</b></td></td></td>
</tr>

<?
$i=1;
for($i=1;$item = mysql_fetch_assoc($rs);$i++){

echo '<tr><td align="right">'.$i. '.&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td><td>'.$item["id"]. '</td><td>'.datumTijd($item["afhaalDatum"]).'</td><td>'.datumTijd($item["terugbrengDatum"]).'</td><td>'.nl2br($item["opmerkingen"]).'</td><td>'.$item["naam"].'</td><td><input type="button" value="open" onclick="openontlening('.$item["id"].');"></td></tr>';

} 
?>

Nu heb ik 2 verschillende tabellen in de databank, in de ene wordt de naam opgeslagen van de ontlener, in de andere wordt de naam van de ontlener opgeslagen wanneer de ontlener geen lid is van de website. Wat ik nu wil doen is, bij het vetgedrukte deel
Code:
<td>[B]'.$item["naam"].'[/B]</td>
$item["naam"] tonen op de plaatsen waar de de kolom met de naam is ingevuld & $item["externeOntlener"] weergeven op plaatsen waar de kolom met de naam niet is ingevuld, maar wel de kolom met de naam van de externe ontlener is ingevuld.

Ik zoek dus iets in de aard van dit (maar dit werkt wel niet :p) :
Code:
<?
$i=1;

echo '<tr><td align="right">'.$i. '.&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td><td>'.$item["id"]. '</td><td>'.datumTijd($item["afhaalDatum"]).'</td><td>'.datumTijd($item["terugbrengDatum"]).'</td><td>'.nl2br($item["opmerkingen"]).'</td><td>[B]<? if($item["naam"]!=""){ echo '.$item["naam"].' }{else{ echo '.$item["externeOntlener"].'} ?>[/B]</td><td><input type="button" value="open" onclick="openontlening('.$item["id"].');"></td></tr>';

} 
?>

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is..alle hulp is welkom ;)

Voor zover ik het begrijp moet het zoiets zijn:
PHP:
<?
$i=1;

echo '<tr><td align="right">'.$i. '.&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td><td>'.$item["id"]. '</td><td>'.datumTijd($item["afhaalDatum"]).'</td><td>'.datumTijd($item["terugbrengDatum"]).'</td><td>'.nl2br($item["opmerkingen"]).'</td><td>';
if(!empty($item["naam"])
{
   echo $item["naam"];
}
else
{
   echo $item["externeOntlener"];
}
echo '</td><td><input type="button" value="open" onclick="openontlening('.$item["id"].');"></td></tr>';
} 
?>

Wat dacht je ervan om de PHP-code dan te escapen?

PHP:
<?
  echo '
  <tr>
    <td align="right">'.$i. '.&nbsp;&nbsp;&nbsp;</td>
    <td>'.$item['id']. '</td>
    <td>'.datumTijd($item['afhaalDatum']).'</td>
    <td>'.datumTijd($item['terugbrengDatum']).'</td>
    <td>'.nl2br($item['opmerkingen']).'</td>
    <td>';
    if($item['naam']!=""){
      echo $item['naam'];
    } else {
      echo $item['externeOntlener'];
    }
    echo '</td>
    <td>
      <input type="button" value="open" onclick="openontlening('.$item['id'].');">
    </td>
  </tr>';
} 
?>

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan