inhoud memoveld in ander record

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marl1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Via een form vul ik een klantrecord met daarin een memoveld over kontakten (memo-veld is in een aparte tabel - gekoppeld door een query, die weer de recordsource is van het form).
Als ik wijzig in het memoveld en ik ga dan naar een volgend of vorig record, komt de gewijzigde inhoud van het memoveld in dat andere record te staan. In het 'goede' record is de wijziging niet aangebracht.
Het lijkt erg op een bug - is die bekend?
(Access 2000 SP3)

Bij de basisopties van access staat onder het tabblad ''keyboard'' op ''select entire field''. Zet je die op "beginning of field" dan gaat het goed, maar dat is om diverse redenen niet wenselijk.

Klinkt idd als een bug, al eens om msdn (msdn.microsoft.com) of support (support.microsoft.com) van gekeken?

Grtz,

Als het al een bug is, is die ook in 2003 aanwezig. Het is zelfs nog erger: als ik dingen in een form wijzig, dan kunnen de waardes van de gewijzigde velden OOK in het record ervoor terechtkomen! Dus niet alleen memovelden. Heb de hele database geexporteerd en geimporteerd in een nieuwe, alle indexen eraf gesloopt en later alleen de primary weer aangebracht - fout doet zich nog steeds -af en toe- voor. Ging het maar altijd fout, maar dat is niet zo, heel af en toe, maar het verziekt natuurlijk wel de database en het vertrouwen erin.

Ik heb geprobeerd dezelfde fout op tabelniveau na te spelen, maar daar gebeurt nix onregelmatigs.

Ideeën???

Ik weet niet hoe groot/belangrijk je database is. Maar mischien is het een idee om de gegevens over te zetten naar een SQL Server of Oracle database?

Daarin heb je wat meer controle over wat er gebeurt en zijn er mogelijkheden om controles aan te zetten waarmee je kunt zien wat er precies gebeurt.

Als je de mogelijkheid hebt om de database op het forum te plaatsen kan ik of iemand anders er wellicht eens naar kijken of er mischien toch ergens een foutje zit dat het rare gedrag kan verklaren.

Grtz,

Weet niet of dit je probleem omzeilt, maar zet eens bij de volgende gebeurtenis deze code:

Bij gebeurtenis oncurrent / bij aanwijzen:

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70

Dit is het opslaan van een record.

Groeten,

Remco

Ha Remco,

Onwijs bedankt voor je tip. Ga ik na mijn vakantie meteen proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan