inhoud niet aangepaste besturingselementen niet afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RianneK

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een werkdocument te voorzien van besturingselementen, zodat mijn collega's zonder te veel problemen de juiste opmaak kunnen krijgen, dus zonder de hele layout te veranderen. In het bestand staan echter ook velden die nu niet worden ingevuld, maar in de loop van de jaren wel. Als het tussendoor wordt afgedrukt is het natuurlijk jammer als er staat: klik hier als u een datum wilt invoeren of klik hier als u tekst wilt invoeren.
Hoe kan ik dit voorkomen? Tijdens het invullen moet het natuurlijk wel zichtbaar zijn, zodat je weet wat waar moet komen te staan.

In de bijlage zit een uitgekleed voorbeeld. Hierbij is het laatste gedeelde het deel dat in de loop van de jaren wordt ingevuld.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Groetjes
Rianne
Bekijk bijlage test.docx

Je kunt de stijl van de Besturingselementen aanpassen, en het lettertype onzichtbaar maken, maar dat maakt het probleem waarschijnlijk eerder groter dan kleiner, omdat je dan de tekst helemaal niet meer ziet, tenzij je <Verborgen tekst weergeven> aan hebt staan. En bovendien kun je bij afdrukken ook nog instellen dat verborgen tekst moet worden afgedrukt.
Andere truc is om een macro te gebruiken die de Printknop vervangt, en waarmee je het lettertype omzet van standaard naar Wit. En witte tekst op wit papier is doorgaans lastig te lezen, dus dat is meestal wel afdoende. Die truc is niet van mij, maar de macro kun je hier ophalen. Wel Engelstalig.

Bedankt voor je reactie OctaFish, maar helaas geeft het niet het gewenste effect. Wanneer een deel van de elementen is ingevuld en een andere gedeelte nog niet... dan ben ik in beide gevallen alle gegevens kwijt. Ik weet namelijk vooraf niet welke gegevens wel en welke gegevens niet worden ingevuld.

Ik heb de macro uit de link getest, en die werkt prima. De stijl aanpassen is inderdaad niet nuttig, omdat die alles verbergt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan