Inhoud oude schijf overzetten op nieuwe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jensen122

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Hoi,

Laatst startte mijn pc niet meer op en later kwam ik erachter toen ik Ubuntu startte dat hij aangaf: "Many bad sectors"
Ik heb nu een nieuwe HDD gekocht en clean geinstalleerd. Nu deed de oude schijf het gewoon nog maar startte af en toe niet meer. Nu wil ik graag alles overzetten op mijn nieuwe. Nu de vraag: Met welke software zal ik dit doen..?

Mijn plan was de hele schijf in een partitie op de nieuwe te zetten, als clone zodat er niks veranderd en hem ook kan booten van die partitie. Zodat ik dus mijn oude "Omgeving" weer heb. (En de nieuwe cleane versie.)

Alvast bedankt!!

Jensen

Mijn plan was de hele schijf in een partitie op de nieuwe te zetten, als clone zodat er niks veranderd en hem ook kan booten van die partitie. Zodat ik dus mijn oude "Omgeving" weer heb. (En de nieuwe cleane versie.)
Dit zou ik niet zo doen. Er zijn wellicht ook bestanden corrupt. Met klonen neem je de corrupte data ook over, je schiet er dan niets mee op.
Z.s.m. de nodige data backuppen en die kapotte schijf dumpen in de kliko lijkt mij de beste remedie.

Als men een harddisk wil vervangen kan je het free tooltje HDClone gebruiken , te downloaden via http://www.miray.de/products/sat.hdclone.html

daarmee kan je 1 op 1 een HDD clonen (copieeren)

Uiteraard alleen als de 'oude' inhoud goed is en als je een extra case in het bezit hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan