Inhoud PDF printen in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

svkempen

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Berichten
39
Hallo,

Ik heb een database waarin de tabel de velden ID, datum, categorie, omschrijving en bijlage heten.
Het veld bijlage bevat een PDF-bestand.
Hoe krijgt ik het voor elkaar dat als ik een rapport wil afdrukken de inhoud van het PDF-bestand
afgedrukt krijg en niet het PDF-symbool?

Alvast bedankt!
 
Bevat dat veld een fysiek PDF bestand of de naam van een PDF bestand?
 
Het veld bevat een fysieke PDF-bijlage. Dus ik moet dubbelclicken op het PDF-pictogram om het bestand te openen.
Ik neem aan dat het het PDF-bestand zich in de database bevindt. Klopt dit?
 
Dat denk ik dan wel, in een OLE Object of Blob veld.
Daar heb ik geen ervaring mee en zul je even moeten wachten tot iemand anders reageert.
En dat zal vandaag nog wel gebeuren :)
 
Dat had ik eerlijk gezegd ook anders verwacht.
 
Is ook een antwoord natuurlijk.
Het zal toch wel mogelijk zijn de inhoud van dat veld naar een PDF bestand te exporteren en dan met met een Shell opdracht of FollowHyperlink af te drukken?
 
Een pdf moet je in een acrobat object zetten. PDF-jes zijn geen afbeeldingen, die tweedimensionaal zijn (plat vlak). Een PDF is dat niet, want die kent meerdere pagina's, en dus heb je een active-x object nodig dat kan bladeren. Nog afgezien van het feit dat objecten in de database opslaan een heel slecht idee is, is het bijna niet te doen om een goed werkend pdf object te maken/vinden. Mij is het in een uur tijd niet gelukt, en eigenlijk vind ik dat al een uur teveel, omdat je met FollowHyperlink prima pdfjes kunt openen. Suits me fine!
 
De vraag nu dus wat TS precies in z'n database heeft.
 
Dat heeft-ie behoorlijk duidelijk gezegd: een bijlage veld met pdf-jes...
 
Zoals ik al zei, daar heb ik geen ervaring mee dus houden we het mooi op jouw #9 :)
 
Ik had dus gehoopt dat het wel kon en dat het PDF onder de velden ID, datum, categorie, omschrijving eventueel verkleind kon printen.
Maar helaas gaat dit niet werken. Wel jammer :( Dat ik via een link de losse PDF kon printen was mij al bekend maar in combinatie met de overige velden was het mooi geweest om alles op 1 blad te kunnen printen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan