• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud tabblad koppelen/kopieren en op kopie filter loslaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wernervanstrien

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Beste mensen die het weten,

Is het mogelijk om de volledige inhoud van een tabblad te koppelen aan een ander tabblad, dan op dat andere tabblad op die gegevens filters los te laten.

Hiermee wil ik dan bereiken dat ik steeds maar één tabblad hoef aan te passen en dat op de andere tabbladen dan verschillende filters losgelaten gaan worden.

Graag reactie, bij voorbaat dank.

Groet,

Werner van Strien

Ja, gewoon een kwestie van verwijzen naar het oorspronkelijke tabblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Is dat met VBA, of denk ik veel te moeilijk? Enkele cellen naar verijzen kan met '=', hoe gaat het dan met een compleet tabblad? Hoe deze te kopieeren, koppelen, om deze in ander tabblad zichtbaar te maken.

Kopiëren kan uiteraard met VBA maar dat hoeft niet.
Het is echter wel handig als je met veel cellen te maken heb.

Plaats onderstaande code in VBE bij het tabblad waar je het resultaat wilt zien.
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Blad1.UsedRange.Copy Range("A1")

End Sub
Bij het activeren van de tabblad verschijnt automatisch de gegevens van Blad1.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Het is met gelukt. Echter als ik dan tussen de tabbladen spring, duurt het zeer lang voordat deze is ingeladen. Zoekt ie zeker alle velden af? Kan ik dat ook beperken naar een andere range.

Nog een ding. Als ik nu een rij in het oorspronkelijke tabblad, van waaruit ik kopieer, toevoeg, dan wordt deze niet automatisch meegenomen in de filter die ik daar heb ingesteld! Hoe ken dat?

Werner

Het kan zeker beperkt worden tot een bepaald bereik.

Voorbeeld:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Range("A1:H30").value = Blad1.Range("A1:H30").value 

End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Kan het zijn dat het systeem traag wordt van dit soort code? Hij moet af en toe zo lang laden met de reactie 'Reageert niet'. Hoe kan dat toch!?

Groet,

Werner

Bepaald niet.

Heb je wellicht veel bestanden openstaan?
Is het bestand zo groot?
Staan er veel formules en verwijzingen in?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Kan het zijn dat het systeem traag wordt van dit soort code? Hij moet af en toe zo lang laden met de reactie 'Reageert niet'. Hoe kan dat toch!?

Groet,

Werner

Ik probeer het bestand mee te zenden, echter deze wordt niet bijgevoegd. .xlsm moet kunnen toch?

Niet als het te groot is.

Stuur het anders met mijnbestand of wetransfer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Volgens mij is de policy hier om geen emailadressen te plaatsen.
Wat je kan doen is op mijn naam klikken en dan kiezen voor email verzenden zodat ik kan replyen.
Waarna je kunt replyen met je bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan