Inhoud uit wordpress halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lerrie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Ik heb op een website wat velden staan die op elke pagina gekopieerd worden. Ik ben nog niet zo ver dat ik elke pagina in wordpress kan laten werken. Daarom wil ik graag dat de klant in wordpress een bericht maakt en dat de inhoud hiervan dmv php code automatische op de velden van de NIET WORDPRESS TEMPLATE pagina's zoals de index.php pagina en elke andere pagina waar dit veld herhaald wordt komt. Ik heb gezocht op google maar wordt er niet zo veel wijzer van.

Ik wil dus geen wordpress template van de pagina maken, maar toch mogelijk zijn om inhoud van een wordpress bericht (de website heeft wel een wordpress blog etc.) te laten verschijnen op de pagina.

Wie kan me helpen. Bvd

Beste lerrie,

De inhoud van je bericht is op verschillende plekken niet erg duidelijk
en wat je echt wilt dus ook niet. Tenminste: niet duidelijk voor mij.
Hopelijk zijn er anderen die je meteen beter kunnen helpen.
Ik heb op een website wat velden staan die op elke pagina gekopieerd worden. Ik ben nog niet zo ver dat ik elke pagina in wordpress kan laten werken.
Wat voor velden zijn dat? Database-velden met verschillende inhoud per pagina?
Of een ander soort velden?

Kopieëren? Hoe? Gebruik je een "include"? Of anders?

Daarom wil ik graag dat de klant in wordpress een bericht maakt en dat de inhoud hiervan dmv php code automatische op de velden van de NIET WORDPRESS TEMPLATE pagina's zoals de index.php pagina en elke andere pagina waar dit veld herhaald wordt komt. Ik heb gezocht op google maar wordt er niet zo veel wijzer van.
Nu komt er opeens een klant om de hoek kijken. Waar komt die vandaan?

Ik vermoed dat het misschien technisch wel mogelijk is om bovenstaande uit te voeren, maar dan wordt het wel heel erg ingewikkeld en moeilijk.
Opgedeeld in stappen
  1. er wordt content in wordpress geplaatst en dus in de wordpress database
  2. die content moet worden opgevraagd uit de wordpress-database buiten wordpress om
  3. betreffende content moet ergens opgeslagen worden want je hebt het weer nodig voor de volgende stap:
  4. betreffende content moet in een andere (niet-WP) template gebruikt worden.
Dit klinkt erg overbodig en ondoordacht.

Ik wil dus geen wordpress template van de pagina maken, maar toch mogelijk zijn om inhoud van een wordpress bericht (de website heeft wel een wordpress blog etc.) te laten verschijnen op de pagina.
Dit was een korte samenvatting van alles daarvoor.
Ik vraag me af waarom je zo moeilijk bezig bent met zowel WP-pagina's als niet-WP pagina's, terwijl je op de laatste pagina's content wilt hebben die eerst in de WP-pagina's moet verschijnen.

Wellicht is er een logische verklaring voor deze handelwijze, maar die komt uit jouw verhaal niet naar voren.
Probeer eens uit te leggen waarom niet gewoon alles in WP kan;
misschien dat we dan een probleem-omschrijving krijgen, waar we beter mee uit de voeten kunnen.

Wat voor velden zijn dat? Database-velden met verschillende inhoud per pagina?
Of een ander soort velden?

Gewoon normale divs op een pagina.

Nu komt er opeens een klant om de hoek kijken. Waar komt die vandaan?

Niet echt een relevante vraag in deze situatie. Ik bedoel hiermee dat het mogelijk moet zijn voor iemand om via wordpress inhoud op een statische niet wordpress pagina te kunnen aanpassen.

Wellicht is er een logische verklaring voor deze handelwijze, maar die komt uit jouw verhaal niet naar voren. Probeer eens uit te leggen waarom niet gewoon alles in WP kan; misschien dat we dan een probleem-omschrijving krijgen, waar we beter mee uit de voeten kunnen.

Ik heb nog niet veel verstand van wordpress. Ben net in staat om een normale blog pagina in elkaar te zetten. Hierdoor is het voor mij nog te lastig om een statische pagina als wordpress template te bouwen. Daarom wil ik graag kijken of het anders kan.

Zoals u zelf aan aangeeft ik wil graag:

1. Content in wordpress plaatsen en dus in de wordpress database
2, De content opvragen uit de wordpress-database
3. Betreffende wordpress content op een niet-wordpress pagina weergeven

Lijkt me dus dat u de vraag wel snapte.

Groeten

Laatst bewerkt:
Lerrie,

De conclusie dat ik de vraag (of het probleem) snapte is verkeerd. Ik snap 'm nog steeds niet.

Jij hebt een situatie geschetst die volgens jou de oplossing van het probleem zou zijn.
Ik heb geprobeerd om in stappen uit te leggen wat er aan technische handelingen nodig zou zijn om aan jouw zogenaamde oplossing te voldoen.
En voor het geval ik niet direct duidelijk ben geweest:
ik denk dat het niet haalbaar is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan