Inhoud van bepaalde velden copieren naar andere velden in zelfde tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

StafRoef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Ik krijg een bestaande access database door iemand anders ontwikkeld om aan te passen.

Nu krijg ik de vraag om bepaalde gegevens die in een formulier ingevuld zijn door middel van vba code te kopiëren naar 2 andere kolommen van de onderliggende tabel.
De velden van die kolommen zijn niet in het formulier opgenomen.

Het betreft een database voor wedstrijden van gewichtheffen.

Aan de hand van de wedstrijdnaam en datum, de ingevulde deelnemers en de discipline wordt een formulier geopend waarin men nu nog een onderverdeling moet ingeven.
Deze onderverdeling (cijfers) dienen dan terug ingevuld te worden voor andere disciplines.
Dit laatste wordt nu gevraagd om te automatiseren zodat maar 1 keer dit moet ingevuld worden wanneer men op de 'Save' knop klikt.

Ik heb al het een en ander geprobeerd in access 2013 maar geraak er niet door.

Weet iemand hier soms een oplossing voor.

Helemaal snappen doe ik hebt nog niet; normaal gesproken zou ik zeggen: zet de velden erbij in het formulier, maar ik heb het vermoeden dat het probleem daar niet ligt. Maar wat je nu wèl wilt, zie ik dus ook niet. Je hebt deelnemers en daar heb je een onderverdeling voor nodig. Dat snap ik dan nog wel. Ik zou dan verder denken dat je die indeling nodig hebt bij de andere deelnemers van die discipline, maar dat lijkt dus niet zo te zijn. Je wilt hem kopieëren naar andere disciplines. Maar geldt dat dan voor de huidige deelnemer? Alle deelnemers?
Hoe dan ook: de oplossing is vermoedelijk een bijwerkquery, want die heb je dan sowieso nodig als je over meerdere records wilt bijwerken. En die is simpel te maken. En als je die eenmaal hebt, kan je hem wel met een knop starten.

Kreeg een mail in de moderator mailbox van de vraagsteller, dat de begonnen sessie geblokkeerd is en de vraagsteller niet meer kan reageren. Dit is niet zo en stuurde dat als antwoord terug. Helaas het hotmail adres bij het account is niet geldig, dus de mail zal nooit aankomen. Hopelijk kan de vraagsteller wel meelezen.
Indien de vraagsteller dit leest, graag vanaf een werkend mail-adres een mail sturen naar hoofdmoderator@helpmij.nl. Ondertussen heb ik de mail naar beheer gestuurd om het Helpmij.nl account na te laten kijken.

Dat account stond op user awaiting confirmation en dat kan, als de vraagsteller zijn e-mailadres gewijzigd heeft moet het account weer geactiveerd worden. Dat heb ik ondertussen handmatig gedaan, dus StafRoef zou weer moeten kunnen inloggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan