• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud van cellen waarin een datum samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bolski

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Berichten
78
Ik wil wat cellen waarin oa een datum staat samenvoegen, maar de datum wordt helemaal verhaspeld naar een getal. Op welke manier zorg ik dat die samenvoeging er weer net zo uit ziet als het in de originele cel staat?

Ik gebruik deze formule:
=U15&""&V15&""&W15&""&X15

Een van deze velden is de datum, in de broncel wordt het weergegeven als:
2010-10-21

Excel maakt er echter van:
40472,8282475694

Ik snap wel waarom dit gebeurt, maar hoe los ik dit op?
 
Pas de celeigenscappen aan; bijvoorbeeld:

aangepast: d-m-jjjj u:mm
 
Dan toont ie ook nog eens de tijd, daar schiet ik niets mee op toch?
 
Ik dacht dat je juist met zoveel getallen achter de komma juist de tijd wilde zien...

kies dan Datum en "...jouw keuze...." bij celeigenschappen
 
Wat voor soort waardes wil je samenvoegen? Misschien een klein voorbeeld?
 
Ik wil de inhoud van 4 cellen samenvoegen. Een van die 4 cellen bevat een datum, de andere bevatten tekst. Alles gaat goed, alleen Excel maakt (weer) een getal van die datum.
 
Ik gebruik deze formule:

Vrij gek dat er nog een getal uitkomt...

probeer eens (waarbij de nu() formule in U15 staat:

Code:
=TEKST(U15;"d-m-jjjj")&""&V15&""&W15&""&X15

overigens zie ik de toegevoegde waarde niet van die ""

Engels:

Code:
=TEXT(U15;"D-M-YYYY")&""&V15&""&W15&""&X15
 
Laatst bewerkt:
De toegevoegde waarde van " " is dat er een spatie tussen de samengevoegde gegevens komt te staan.
 
@CorVerm maar in post #1 staan er geen spaties tussen de "" zie "" versus " " ;)
 
Ik dacht die wel gezien te hebben, maar je hebt gelijk. Dan hebben de dubbele aanhalingstekens in het geheel geen nut.
Moeten er geen spaties tussen komen dan volstaat onderstaande formule.
Code:
=TEKST(U15;"d-m-jjjj")&V15&W15&X15
 
Het is gelukt, allen bedankt. Hier was ik zelf nooit opgekomen. De aanhalingstekens stonden er tussen omdat ik er ook nog streepjes tussen had staan, dan kon ik beter zien waar het fout ging.

Ik heb de indeling van de sheet iets aangepast en de formule luidt nu:
=D12&TEKST(E12;"jjjj-m-d")&F12&G12

De uitkomst van de formule is dus goed. Het is overigens een url. Deze is helaas echter niet klikbaar, dus ik heb nog even jullie hulp nodig.

Hoe maak ik van het geheel een (klikbare = blauwe) hyperlink?
 
wellicht zo:

Code:
=hyperlink(D12&TEKST(E12;"jjjj-m-d")&F12&G12;"Bolski")
 
:)

Mijn vraag is volledig beantwoord. Ik heb over dezelfde sheet nog een heel andere vraag, maar daar open ik wel een ander topic voor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan