Hallo,
Mijn vraag is het mogelijk om de inhoud van een array groter of kleiner te maken?
Voorbeeld ik gebruik nu:
Om een ster te tekenen, alleen nu moet ik mijn ster groter maken als ik mijn scroller gebruik:
Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Hier is mijn code.
Mijn vraag is het mogelijk om de inhoud van een array groter of kleiner te maken?
Voorbeeld ik gebruik nu:
Code:
int xPositie[] = {0 + bigger,3 + bigger,12 + bigger,5 + bigger,8 + bigger,0 + bigger,-8 + bigger,-5 + bigger,-12 + bigger,-3 + bigger};
int yPositie[] = {-13+ bigger,-4 + bigger,-4 + bigger,2 + bigger,11 + bigger,5 + bigger,11 + bigger,2 + bigger,-4 + bigger,-4 + bigger};
Om een ster te tekenen, alleen nu moet ik mijn ster groter maken als ik mijn scroller gebruik:
Code:
public void mouseWheelMoved( MouseWheelEvent e )
{
yellowStar.evolueer();
redStar.evolueer();
repaint();
System.out.println(bigger);
}
Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Hier is mijn code.
Code:
import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.MouseWheelEvent;
import java.awt.event.MouseWheelListener;
public class Sterrenhemel extends JPanel implements MouseWheelListener
{
private Ster yellowStar;
private RodeSter redStar;
private int bigger;
Ster[] sterren = new Ster[100];
private int red = 200;
int xPositie[] = {0 + bigger,3 + bigger,12 + bigger,5 + bigger,8 + bigger,0 + bigger,-8 + bigger,-5 + bigger,-12 + bigger,-3 + bigger};
int yPositie[] = {-13+ bigger,-4 + bigger,-4 + bigger,2 + bigger,11 + bigger,5 + bigger,11 + bigger,2 + bigger,-4 + bigger,-4 + bigger};
public Sterrenhemel()
{
yellowStar = new Ster( xPositie , yPositie, 10, Color.yellow );
redStar = new RodeSter( xPositie, yPositie, 10, new Color(red,0,0) );
addMouseWheelListener(this);
setFocusable(true);
requestFocus();
}
public void paintComponent( Graphics g )
{
super.paintComponent( g );
setBackground(Color.blue);
for(int i = 0; i < sterren.length; i++)
{
if(i < 50)
{
yellowStar.teken( g );
}
else
{
redStar.teken( g );
}
}
}
public void mouseWheelMoved( MouseWheelEvent e )
{
for(int i = 0; i < sterren.length; i++)
{
yellowStar.evolueer();
redStar.evolueer();
}
repaint();
}
}
Code:
import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.Polygon;
import java.util.Random;
public class Ster
{
private int[]x = new int[10];
private int[]y = new int[10];
private int grootte;
private int bigger;
protected Color kleur;
public Ster( int[]x, int[]y, int grootte, Color kleur )
{
this.x = x;
this.y = y;
this.grootte = grootte;
this.kleur = kleur;
}
public void teken( Graphics g )
{
Random generator = new Random();
int Width = generator.nextInt(900);
int Height = generator.nextInt(500);
Polygon mytri = new Polygon(x,y,grootte);
g.setColor( kleur );
mytri.translate(Width, Height);
g.fillPolygon(mytri);
mytri.translate(-Width, -Height);
}
public void evolueer()
{
}
}
Laatst bewerkt: