Ik heb een lijst gegevens in een Excel sheet. In een Word document haal ik een aantal gegevens binnen m.b.v. mailmerging. Ik heb in VBA een aantal velden nodig zoals:
lblKlantnaam = ActiveDocument.Fields(60).Result
Dit werkt in principe goed. Echter als ik de Word- en Excelbestanden op een andere computer zet kloppen de indexen (in dit geval 60) vaak niet meer. dit kan dan zomaar 59 of 61 zijn.
Daarom wil ik liever weken met de Veldnaam i.p.v. de veld index b.v.:
lblKlantnaam = ActiveDocument.Fields("Klantnaam").Result
Echter als ik de namen van de velden bekijk heet een veld b.v.: " MERGEFIELD "Klantnaam"
Met al die aanhalingstekens gaat dit niet goed. Weet iemand een andere oplossing?
lblKlantnaam = ActiveDocument.Fields(60).Result
Dit werkt in principe goed. Echter als ik de Word- en Excelbestanden op een andere computer zet kloppen de indexen (in dit geval 60) vaak niet meer. dit kan dan zomaar 59 of 61 zijn.
Daarom wil ik liever weken met de Veldnaam i.p.v. de veld index b.v.:
lblKlantnaam = ActiveDocument.Fields("Klantnaam").Result
Echter als ik de namen van de velden bekijk heet een veld b.v.: " MERGEFIELD "Klantnaam"
Met al die aanhalingstekens gaat dit niet goed. Weet iemand een andere oplossing?