• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud veld(en) onzichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takkebos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
extra vraag:

Ik heb een excel-sheet met diverse formules erin. Enkele velden in de sheet geven door de formule een waarde "#NUM!" aan, omdat de velden waarover de formule een berekening voert nog leeg zijn.

Is er een manier om #NUM! onzichtbaar te maken tot de cellen waar de formule zijn gegevens weghaalt zijn gevuld?

Voorbeeld:
Cel A1 is leeg (komt later een datum in te staan)
Cel B1 is leeg (komt later een datum in te staan)

In Cel C1 staat een formule die vanuit A1 en B1 berekent in welke week de datum uit A1 en B1 valt:

=INT((E13-SUM(MOD(DATE(YEAR(E13-MOD(E13-2;7)+3);1;2);{1E+99;7})*{1;-1})+5)/7)

Aangezien A1 en B1 nog leeg zijn staat in C1 dus #NUM!, maar ik wil dit liever onzichtbaar hebben tot A1 en B1 gevuld zijn. Kan dit?

Laatst bewerkt:
Zet dit in cel E13 :
=IF(E13="";"";INT((E13-SUM(MOD(DATE(YEAR(E13-MOD(E13-2;7)+3);1;2);{1E+99;7})*{1;-1})+5)/7))

Dit wil zeggen Als E13 = niets ("") moet er niets ("") in cel E13 staan anders de formule.

Pierre

Gelukt

Ok, dat is gelukt en werkt prima.

Weet je ook een formule om data van elkaar af te trekken, en daar een aantal (werk)dagen voor in te vullen?

voorbeeld:

Cel a1 01-01-05
Cel b1 08-01-05

In cel c1 wil ik dan graag een formule die berekent hoeveel (werk)dagen deze periode telt.

Ik hoop dat jij (of iemand anders) het weet?

Voor :
jaren =DATUMVERSCHIL(A1;B1;"y")
maanden =DATUMVERSCHIL(A1;B1;"ym")
dagen =DATUMVERSCHIL(A1;B1;"md")

Pierre

kun je dit ook vertalen naar de engelse versie? Zit momenteel op een systeem met Office XP UK...

thx, werkt perfect. Heb het nu gemaakt zoals ik het voor ogen had.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan