Inhoud veld wordt niet weergegeven in Quey/Rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
99
Hallo,

Ik wil een rapport uitdraaien van een aantal gegevens uit database. Dit gaat prima, behalve de velden waar expressies zijn ingebouwd, de inhoud van deze velden worden niet weergegeven zowel in query als in rapportage???.

Is er een trucje hiervoor? (access 2007)

Groet, Elvanlim:confused:
 
Je geeft iets te weinig informatie..... Bijvoorbeeld: waar en hoe worden die expressies gemaakt? Het handigst is om ze in de onderliggende query op te nemen; dan kun je op het rapport direct verwijzen naar de velden.
 
Bij een aantal velden heb ik expressies ingebouwd. Bijvoorbeeld bij het veld "Datum Rappel" heb ik de volgende expressie gehanteerd in het ontwerp weergave van het invulformulier;
=[Einddatum spaarverlof]-365. De expressie werkt goed en de uitkomst wordt ook weergegeven op het invulformulier. Vervolgens wil ik een rapportage maken van alle medewerkers met het veld Rappeldatum. Bij alle werknemers is de veld "Rappeldatum"leeg????

Gr. Elvanlim
 
Dat is ook logisch, tenzij je de waarden uit je formules opslaat in een tabel. Of anders zul je ze toch moeten transporteren naar het rapport. Zoals ik al zei: gebruik een query voor het rapport, en maak daar je berekeningen in, dat is het makkelijkst. Of maak de berekeningen op je rapport, dat kan natuurlijk ook.
 
Je hebt gelijk. De expressies moet vanuit de tabel worden ingevuld en dan werkt het.

Hartelijk dank voor je advies!

Vr.groet,

Elvanlim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan