Inhoudsopgave - extra tabs

Status
Niet open voor verdere reacties.

femda-punt-com

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2000
Beste,

Een man in de bloei van zijn leven wordt gek. Help!

Ik heb een document met hoofdstukkoppen die in de inhoudsopgave moeten terugkomen. Bijvoorbeeld 'Kop 3' - die komt terug in de inhoudsopgave als 'InhOpg 3'. Dat is goed.

In het opmaakprofiel van ''InhOpg 3' gebruik ik twee tabinstellingen, nl. op 1 cm en op 16,68 cm. Maar in de liniaal (en ook in het menu) verschijnt elke keer spontaan een derde tab, op 2,2 cm. Ik heb geen idee waar die derde tab vandaan komt. In het opmaakprofieel 'Kop 3' komt helemaal geen tab voor, waar komt die derde tab vandaan? Heb jij een idee?

Het vervelende is dat al de gebruiker een korte hoofdstuktekst typt, het paginanummer in de inhoudsopgave niet terecht komt op 16,68 cm maar op die spookpositie van 2,2 cm.

De vraag is dus: heb jij een idee waar uit het document of waar uit Word spontaan extra tabs opgehaald worden.

In bijgaande afbeelding heb ik het e.e.a. nog visueel zichtbaar gemaakt.

Bijlagen

• toc.jpg
    toc.jpg
    48,7 KB · Weergaven: 44
Ik heb ook al problemen gehad met tabs die plots verschijnen, en dan werd dit veroorzaakt door een aanpassing in Opsomminstekens en nummering. Maar als je de tab op de liniaal ziet staan, dan zou je die ook in het opmaakprofiel moeten kunnen zien (en verwijderen) in Opmaak/Tabs

Beste Frits,

Als jij op dit forum aankomt met een probleem, is er denk ik iets speciaals aan de hand. Maar na enig zoekwerk stuitte ik op de volgende link:
http://www.mvps.org/word/FAQs/Formatting/TOCJasonTabs.htm

Ik heb echter geen flauw idee of het iets met je probleem te maken heeft. Oordeel zelf ...

Groetjes,
Bennie

Nee, helaas

Beste Bennie,

Dank je voor je reactie - heb met het artikel zitten puzzelen - het leverde ook weer frisse ideeen op om het ook nog anders te proberen, maar wat ik ook probeerde - de extra tab blijft. Onverklaarbaar!

Beste Ingrid,

Soms is de onlogica sterker dan de logica. Als je de tab op de liniaal ziet staan, dan zou je die ook in het opmaakprofiel moeten kunnen zien. Helemaal mee eens. Nee dus.

Het is vast heel logisch en wie weet vind ik de oplossing ooit nog eens. Het document is nu naar de klant met een kanttekening - alleen titels gebruiken die tenminste 1,5 cm breed zijn (dan heeft de extra tab nl. geen effect).

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan