Inhoudsopgave in word 2013 loskoppelen van de cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

YvonneG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2016
Berichten
3
Voor de nieuwsbrief maak ik een inhoudsopgave, die ik met hyperlinken koppel aan de desbetreffende berichtjes. Dat ging altijd goed tot we zijn overgestapt naar de cloud.
Nu krijgen de lezers het bericht dat ze moeten inloggen op onze beschermde omgeving, hetgeen gelukkig niet lukt. Hoe kan ik deze koppeling aan onze cloud wegkrijgen? Hij moet gewoon verwijzen naar het stukje tekst verderop in de nieuwsbrief.

Met vr. groet,
Yvonne
 
Nog welkom bij HelpMij :).
Ik snap niet helemaal wat je aan het doen bent: maak je een online nieuwsbrief, of een Word document dat je rondstuurt? Niet duidelijk.
 
Van word naar outlook

Ik maak de nieuwsbrief in word en kopieer hem dan naar outlook, waarna hij verzonden wordt.

Met vr. groet,
Yvonne
 
Dan snap ik je werkwijze niet helemaal, want normaal gesproken maak je een inhoudsopgave gebaseerd op Kopstijlen. Als je elk berichtje opmaakt met een stijl die in een inhoudsopgave wordt gebruikt (Kop1, Kop2 en Kop3 hebben dat standaard) dan kun je vanuit de inhoudsopgave daarop dubbelklikken en naar het artikel gaan. Volgens mij wat je wilt.
Daarnaast kun je de nieuwsbrief zelf ook al mailmergen met email, zodat je hem niet hoeft te kopiëren naar Word. Dus daar zit wellicht ook nog een slag die je kan maken :)
 
Beste Octafish,

Door je reactie ben ik al een heel stuk verder gekomen. Ik maak de inhoudsopgave van de nieuwsbrief in Word met de koppen. Daar gaat het doorklikken ook nog goed. Het gaat mis op het moment dat ik het worddocument kopieer naar outlook. Dan kan je niet meer naar het tekstblok als je klikt op de inhoudsopgave. Ik ga uitproberen of mailmerge een oplossing biedt, dat ging in het verleden niet goed met ons CMR programma. Maar daar zijn inmiddels ook updates van geinstalleerd.

Met dank en vriendelijke groet,
Yvonne
 
Als je een Word document naar de bodytekst van Outlook kopieert krijg je als ik mij niet vergis de tekst terug als HTML, en niet als Word document. In HTML kun je geen inhoudsopgave gebruiken zoals in Word. Je zult het document dus als Word documenten mee moeten sturen. Of op de een of andere manier de inhoudsopgave moeten omzetten naar HTML tags die verwijzen naar de betreffende kopjes. Maar dan ben je denk ik nog wel even bezig :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan