Ini file inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

asmeets

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om een ini-file in te kunnen lezen.
De waarden uit de file worden gebruikt om een query op te bouwen.

Volgens mij is de inhoud van een ini-file gestandaardiseerd en het lijkt me dat hier ook standaard code voor beschikbaar zou moeten zijn. Als iemand dit beschikbaar heeft zou ik enorm geholpen zijn.

Uiteraard heb ik dit forum al uitgebreid doorzocht maar ben een passend voorbeeld nog niet tegen gekomen.

Thanks in advance

Dag Asmeets,

PrivateProfileString, eigenschap

Met deze eigenschap kunt u een tekenreeks instellen of als resultaat geven in een instellingenbestand.

Syntaxis

expressie.PrivateProfileString(Filename, Section, Key)

expressie Vereist. Een expressie die een System-object als resultaat geeft.

Filename String, vereist. De naam van het instellingenbestand. Als geen pad is opgegeven, wordt de map Windows gebruikt. Als u Windows 95, Windows 98 of Windows NT gebruikt om de waarde van een instelling in het Register-bestand als resultaat te geven, moet Filename een lege tekenreeks ("") zijn.

Section String, vereist. De naam van de sectie in het instellingenbestand dat Key bevat. In het Windows-register staat de sectienaam tussen vierkante haakjes voor de bijbehorende sleutels (geef geen vierkante haakjes op bij Section). Als u de waarde van een gegeven uit het Windows-register als resultaat wilt geven, moet Section het volledige pad naar de sleutel aangeven, inclusief de substructuur (zoals bijvoorbeeld 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Options').

Key String, vereist. De instelling van de sleutel of de waarde van het Register-gegeven dat u wilt opvragen. In het Windows-register wordt de naam van de sleutel gevolgd door een gelijkteken (=) en de waarde van een Register-gegeven. Als u een instelling als resultaat geeft uit het Windows-register, moet Key de naam van een gegeven zijn in de subsleutel die wordt aangegeven met Section (zoals bijvoorbeeld 'STARTUP-PATH').

Opmerkingen

U kunt macro's schrijven die een instellingenbestand gebruiken voor de opslag van instellingen. U kunt bijvoorbeeld de naam van het actieve document opslaan als u Word afsluit, zodat het document automatisch kan worden geopend als u Word de volgende keer start. Een instellingenbestand is een tekstbestand met informatie die op dezelfde manier is gerangschikt als de informatie in het Windows 3.x-bestand WIN.INI.

waarde = System.PrivateProfileString(Filename, Section, Key)

System.PrivateProfileString(Filename, Section, Key) = waarde

Succes,

Axel

thanks het werkt

Hallo Axel,

Bedankt, dit is precies de oplossing die ik zocht.
Het werkt ook al

Ad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan