Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
int * intArray;
int lengteVDArray = 10;
intArray = (int*) malloc (lengteVDArray * sizeof(int));
template <class T>
T* makeArray(int length){
return (T*) malloc (length * sizeof(T));
}
int * intArray = makeArray<int>(10);
intArray[5] = 5;
template <class T>
T* makeArray(int length,T defaultValue){
T* tmpA = (T*) malloc (length * sizeof(T));
for(int i=0;i<length;i++){
tmpA[i] = defaultValue;
}
return tmpA;
}
(T*) malloc (length * sizeof(T));
new T[length]
//include needed
#include <vector>
std::vector<int> intArray;
intArray.resize(length);
int* intArray = (int*)malloc(length*sizeof(int));
//na gebruik opruimen
free(intArray);
int* intArray = new int[length]
//na gebruik opruimen
delete[] intArray;
Bijvoorbeeld stel ik wil een array van int's maken dan wordt het:
Code:int * intArray; int lengteVDArray = 10; intArray = (int*) malloc (lengteVDArray * sizeof(int));
int * intArray;
int lengteVDArray = 10;
intArray = new int[lengteVDArray];
delete intArray;
Die mogelijkheid had ik toch ook gegeven![]()
Maar moet je voor het opruimen van een array niet delete[] gebruiken en delete voor het opruimen van een single object wat gemaakt is met new?(of maakt dat niet uit...)
int a = 3;
int array[3] = { 0,1,2} ;
int array_b[100000] = {0}; // In dit geval staan alle 100000 waardes op 0
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.