Injected process in Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimthuiswerker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
Als ik het internet op ga en bijvoorbeeld op Hotmail mijn postvak in bekijk, dan zie ik onderaan de browserregel waar "Gereed" staat als ik bij jullie forum deze vraag invoer. Zodra ik naar de hotmail site terug ga, zie ik een serie internet adressen onderin de browser regel voorbij vliegen zonder dat er wat bijzonders op het scherm gebeurt. In die tussentijd kan ik niks openen of aanklikken. Vervolgens detecteert AVG (Met daarin antivirus en antispyware) "opeens" spyware cookies. Maar, en dat is mijn vermoeden dus, die waren door AVG de VORIGE KEER al verwijderd! Dan MOET er toch iets met explorer zelf mis zijn ? Ik heb mijn computer ook proberen te scannen met het computerprogramma "Exterminate IT" en die geeft ook wel aan dat er een R.A.T (Remote Access Trojan) in mijn computer zit, genaamd "agent", alsmede wat "P2P" en wat "Trojan" programmas. Maar om het te kunnen verwijdern willen die oplichters geld zien? Ik heb het programma maar niet gekocht, want ik vertrouwde het niet helemaal meer. Wie weet kunnen jullie mij er hier mee helpen. Kan het zijn dat de antispyware niet werkt als je de free edition hebt van AVG? Kun je met die programmas eigenlijk tegenwoordig nog wel trojans verwijderen? Volgens mij lopen ze allemaal al hopeloos achter op de steeds vooruitstrevender wordende technologie waarvan criminelen zich bedienen.

Ik heb :

Windows XP professional
Processor Celeron : 2.8 Gigahz
AVG Free (Antispyware EN Antivirus)
Spybot S&D
PC Pitstop exterminate

het enige dat die programma's doen is cookies verwijderen, maar die komen net zo hard weer terug. Daarom denk ik, dat er een of ander proces IN de browser zit, dat moet worden verwijderd zodat de cookies niet elke keer weer terug komen?

Dit is een serieus bericht van een man van 40 jaar

Probleem opgelost, maar cookies blijven nog wel komen.

Via het geadviseerde programma Malware Bytes zijn er 4 infecties afgegooid, waaronder 3 files en 1 registry key,

dat heeft de computer alvast wat sneller gemaakt.

Blijft de vraag waarom blijven die cookies eigenlijk binnenkomen. Want dat gebeurt nog steeds en ze worden ook prompt daarop weer verwijderd.

De processen die de adware aanstuurden zijn toch ongedaan gemaakt?

ibiasi*.* als je dat op je computer kunt vinden, ******* het er af, het is adware.

Groeten,
Wim

Cookies zijn piepkleine tekstbestanden die verder helemaal geen kwaad kunnen.
Normale cookies zijn erg handig om bijvoorbeeld niet steeds opnieuw te hoeven inloggen op een forum.

Spyware/Trackingcookies worden gebruikt om wat meer te weten te komen van de gebruiker, welke sites worden bezocht en op welke advertenties wordt geklikt. Met die informatie probeert men dan de gebruiker reclame te bieden die echt op het surfgedrag van de gebruiker zijn gericht.
Stel dat u een aantal websites bezoekt over auto's, en ik bezoek een aantal websites over vakantiereizen.
Daarna gaan we allebei naar dezelfde landelijke website van een krant of een grote nieuwssite. Dan zult u daar eerder een reclame zien over auto's en ik een reclame over vakantiereizen.

Zodra je een website bezoekt die gebruik maakt van cookies wordt er gekeken of je al een cookie van die website (of een trackingcookie van het advertentiesysteem waarbij die website is aangesloten) op het systeem hebt staan. Zo ja, dan wordt de informatie van dat cookie gelezen.

Heb je geen cookie van die website dan wordt er een cookie geplaatst op je systeem. Tenzij dit geblokkeerd wordt, maar sommige websites zullen niet werken wanneer alle cookies worden geblokkeerd.
Bijvoorbeeld een webwinkel waarbij d.m.v. een cookie wordt bijgehouden wat er nu in je digitale winkelwagen zit. Is wel handig om dat te weten wanneer je aan het eind bij de kassa komt en de bestelling wilt plaatsen.

Zoekt u een gratis programma dat cookies en andere malware (trojans/dialers/virussen/wormen/etc.) kan detecteren én verwijderen, kijk dan eens naar a-squared Free. Dit programma werkt echt helemaal gratis.

Maar nogmaals, cookies kunnen geen kwaad.

Het zit er nog steeds in

Steeds als ik surf, zie ik onder in de statusbalk van internet explorer de bluestreak server klagen dat er iets wordt gedownload (Een ongewenste cookie) waar zitten die internet adressen die automatisch door je brouwser worden geladen? Als de troep daar uitgegooid zou kunnen worden dan was het probleem ook opgelost denk ik. Zou het in het hosts bestand kunnen staan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan