• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inkleuren cellen, dagelijks verschillend

Status
Niet open voor verdere reacties.
een hulpkolom en een voorwaardelijke opmaak volstaan
 

Bijlagen

  • Lijsten voor keuken FORUM.rar
    84,5 KB · Weergaven: 25
hey cow18, ziet er oki uit! ik zou er niet opgekomen zijn. ik ga het toepassen op mijn dagelijks bestand! Morgen kan ik uitsluitsel geven of het correct werkt :)
maar ik vermoed van wel!

ik hou je op de hoogte en indien goedgekeurd zet ik de topic op opgelost :)

hartelijken dank,

spiesse
 
knal :)

als ik de macro gebruik, die ik zelf gemaakt heb, verlies ik al mijn kolommen :) had dit vergeten vermelden :)
kan dit eventueel geimplementeerd worden in de macro's?
je moet anders maar eens een kijkje nemen achter de deuren van het bestand dat ik in de eerste post heb doorgestuurd...

de macro's lopen bij de combinatie van ctrl-m voor het tabblad eten +soep oudbouw, ctrl-l voor tabblad soep oudbouw, ctrl-k voor meeneem oudbouw, ctrl-j voor soep en maaltijd nieuwbouw, en ctrl-h voor soep nieuwbouw.
ctrl-g zorgt er voor dat alle legen cellen uit het desbetreffende tabblad gehaald...

je moet maar eens proberen.

ben benieuwd of je het kan implementeren...

groeten
spiesse
 
een beetje omslachtige macro zou ik denken, eigenlijk wil je alle rijen met een waarde <>0 in de B-kolom doorkopieren, dus veeg eerst de oude gegevens en doe dan een filter en kopieer ofwel zo en daarna doe je die subtotalen
Code:
Sub oud()
  With Sheets("eten en soep oud")                          'naar dit werkblad straks kopieren
    .Range("A2:D200").ClearContents                        'vorige gegevens wissen
    With Sheets("oud")
      .AutoFilterMode = False
      With .Range("A1").CurrentRegion.Columns("A:D")       'hier staan in de 1e 4 kolommen de gegevens
        .AutoFilter 2, "<>0"                               'filter op waarden <>0 in de 2e kolom
        .SpecialCells(xlVisible).Copy                      'kopieer de gefilterde gegevens
      End With
    End With
    .Range("A1").PasteSpecial xlValues                     'plak ze als waarden in eten en soep oud
  End With
  Sheets("oud").AutoFilterMode = False                     'filter terug uitzetten in "oud"
  Application.CutCopyMode = False
End Sub
 
hey cow :)

idd een omslachtig iets :) was dan ook de eerste macro die ik proberen opnemen had ipv deel per deel schrijven :) ik kende het forum toen nog niet :)

ik heb de macro gekopieerd naar tabblad oud in de programmacode. is gelukt, maar ik zou nog een uitbreiding willen :)

het is de bedoeling dat er ook een lijst is voor zowel OUD als NIEUW van de mensen die enkel soep drinken.

dus eigenlijk zit het zo:

er moet gekeken worden wie van de WN zowel soep als maaltijd eten in de oude refter, wie enkel soep neemt in de oude refter, wie eten en soep neemt in de nieuwe refter en wie enkel soep neemt in de nieuwe refter...

de sub die je geeft geeft alles terug van de oudbouw in het tabblad eten en soep oud...

is nog niet helemaal wat het zou moeten zijn...

poging 3 :)

toch bedankt al voor het meedenken :)

spiesse

ps de voorwaardelijke opmaak + formule die je me in je eerste post gaf is wel al bruikbaar! nu nog een kortere macro vinden voor de selectie van de betreffende mogelijkheden :)
 
effe een update :)

even beziggehouden met ontleden van je macro en deze keer in het juiste tabblad gekopieerd :) tevens gedaan voor de andere tabbladen, en aangepast aan de desbetreffende vereisten... formule en voorwaardelijke opmaak gekopieerd en morgen testen :)

ziet er al véél beter uit :)

gracias, en als het morgen oki is voor de nieuwe lijsten dan zet ik deze ook op opgelost :)

mvg
spiesse
 
beste kameraden :)

ik zet deze op opgelost :)

wreed wel bedankt voor de terug aangeboden hulp!!!

spiesse
 
Bekijk bijlage Lijsten voor keuken versie 2.xlsm

forumisten,
na een lange tijd dit bestand niet te hebben gebruikt, zou ik, voor ieders intern gemak hier op mijn werk, dit bestand defintief in het leven roepen...

nu zit ik wel met probs...

bijgevoegd het bestand... uitleg over het bestand vind je in bovenstaande posts, met codes ed in het bestand.

je zal zien dat in de tabbladen MEENEEM, SOEP OUDBOUW en SOEP NIEUWBOUW gedaan wordt wat moet... Enkel in tabbladen ALLES OUD en ALLES NIEUW lukt dit niet...
kan iemand (mss de makers zelf als ze nog hier rondzwerven) dit es bekijken? Ik heb dit ook al gedaan maar het lukt met niet om het in orde te krijgen...

groeten en hopelijk lukt dit...

spiesse
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan