Inklok systeem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bawo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bawo

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2011
Hallo allemaal,

Ik moet voor school een inklok systeem maken met VBA. we gebruiken een Acces database.

De bedoeling is om een inklok systeem te maken voor mensen die een garage in en uitgaan. als er na 20 sec niet word uitgeklokt krijgt de beheerder een popup te zien met een melding dat die persoon niet heeft ingeklokt.

Hebben jullie nog tips voor mij, ik zou niet weten waar ik moet beginnen?

Laatst bewerkt:
Zou je me daarmee kunnen helpen, voorbeeld, tips??
Zodat ik zelf aan de slag kan gaan, ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

gr.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Krolik:
Fijn dat je dat weet, maar je mag best een uitleg geven hoor.
Dit antwoord kan niemand iets mee.

@ Bawo:
Wat heb je zelf al geprobeerd? Kun je een voorbeeldje meezenden?

Ik heb nu alleen nog een Acces database met mederwerkers.
Alleen moet ik weten welke scripts ik moeten gebruiken? Het moet zo zijn dat als je je niet uitklokt binnen 20 sec dat je een popup te zien krijgt met een melding dat die persoon niet is uitgeklokt.

Je moet een formulier met een timer maken, die gaat lopen op het moment dat iemand inklokt. Overigens: valt het inklokken ook onder de vraag, of gebeurt dat met een handmatige actie op je formulier?

Ja met een handmatige actie. in werkelijkheid gebeurt dat met een pasje.
maar zo ver gaan we niet. maar hoe laat ik medewerkers inklokken. wat heb ik daarvoor nodig?

@bawo Onnodig quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Elk formulier heeft de eigenschap Timer. Die kun je gebruiken om tijd vast te leggen. Standaard heeft die de waarde 0, dus staat de klok stil. Een veelgebruikte waarde is 1000, om de tijd met 1 seconde tegelijk vast te leggen. Je maakt dus een knop die de klok start, en een klok die de klok weer stopt. Het verschil is de verstreken tijd, en die kun je vastleggen.

@ OctaFish
Bedankt voor de tip! hoe maak ik een inlog formulier? als ik de database open hoor ik alleen het inlog formulier te zien. maar ik heb daar natuurlijk wel een gebruiker en wachtwoord voor nodig, daarna roept die gelijk een keuze menu op. waar staat of ik tabellen/formulieren wil weergeven of wil gaan inklokken. inklokken moet wel verbonden zijn aan een medewerker. dat zal betekenen dat ik ook zal moeten inloggen met een medewerker voor dat ik inklok. na 20 sec geen reactie krijg ik een melding van niet uitgeklokte mederwerker, binnen 20 sec wel uitgeklokt krijg ik een melding van dat die wel is uitgeklokt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan