Inkomende Mail Werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnput

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2010
Berichten
13
Hallo,

Pasgeleden heb ik een domeinnaam gekocht (lpcsolutions.nl) Bij TransIP. Dus besloot ik een mailserver op te zetten:)
Ik heb een virtual machine gemaakt met windows server 2008 en exchange. ik zit bij kpn dus heb ik smarthost ingesteld (smarthost.direct-adsl.nl) en mx 10 naar mail.lpcsolutions.nl en mx 20 naar mailrelay.direct-adsl.nl. In het b egin heeft het gewerkt.
Uitgaande mail werkt. maar inkomend lukt niet. ik kreeg een mail terug ( waarmee ik verstuurde ) 4.4.7 dat detijd limiet is verstreken voor de queue
Nu heb ik een Mercury mail server opgezet ook met smarthost.direct-adsl.nl maar nu weer geen inkomende mail.
het heeft gewerkt toen ik nog een hosting had bij strato. nu ben ik overgaan naar transip.
Dus even instellingen:

A 77.169.99.181
mail CNAME @
@ MX 10 mail.lpcsolutions.nl.
@ MX 20 mail.planet.nl.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
De gegevens in je posting lijken niet een weergave van hoe het nú is ingesteld. Je hebt het blijkbaar nu als volgt opgezet/ingesteld?

A 77.169.99.181
mail CNAME @
www CNAME @
@ MX 10 mail.lpcsolutions.nl.
@ MX 20 mailrelay.planet.nl.

Bovendien heb je in je startposting gesteld dat je mailrelay.direct-adsl.nl als mailrelay gebruikt, maar de huidige instellingen geven mailrelay.planet.nl aan.

Als dat klopt, graag een volgende keer de juiste informatie aangeven in je startposting (of wijzigen als je ze veranderd hebt): Op een forum zijn de mogelijkheden beperkt (we kunnen o.a. niet meekijken wat je precies gedaan hebt etc.) [Bij uitzondering kon ik de gegevens m.b.t. DNS wél controleren.]
Check altijd na (tijdens of ná het opstellen) of alles wel klopt in je posting, want het is niet de bedoeling dat we door jou gegeven informatie eerst moeten gaan controleren of moeten gaan navragen of datgene wat je geschreven hebt ook echt gedaan/gebeurd is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nog even m.b.t. je probleem:
a. Voor de zekerheid even gevraagd: Heb je wel portforwarding in je Internet-router ingesteld van poort 25 TCP naar het ip-adres van je Mercury mailserver?
b. [Hier ben ik niet zeker van] Ik heb wel eens begrepen dat je geen CNAMEs kunt gebruiken voor mailservers. In dat geval zou je kunnen proberen om in plaats van:
mail CNAME @
in te stellen
mail A 77.169.99.181
c. Net zoals in de gelinkte discussiedraad ben ik niet zeker welke smartrelay host je moet gebruiken. Jij zit op het direct-adsl.nl netwerk, maar je hebt ingesteld mailrelay.planet.nl. Misschien een mailtje of telefoontje wagen richting kpn om te achterhalen welke van de 2 de juiste is (of dat ze evt. allebei mogen).

Tijs.
 
Mijn startopstelling was inderdaad mailrelay.direct-adsl.nl maar in de andere thread zeiden ze ook mailrelay.planet.nl te gebruiken dus ik heb ze alle2 geprobeerd.
Port 25 is geforward naar mercury. Ik zal nog eens proberen met een A record. Ik laat weten wat er uit is gekomen!

Martijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan