Inkomende SSL verbinding mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0710

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Berichten
5
Zowel bij POP als bij IMAP wil het alsmaar niet lukken als ik mijn mails wil afhalen. (poort 995 en 993) Schakel ik SSL uit bij beide, lukt het onmiddellijk. Dit bij Thunderbird én bij Mail. Firewall al eens uitgezet, al 10 keer alles verwijderd en opnieuw ingesteld maar helpt niet.
Ben al lang aan het zoeken naar de oorzaak maar nu word het eens tijd voor hulp.
Alvast bedankt!
 
Het is een hotmail adres. Vanalles al geprobeerd en niets dat helpt.
 
Ik gebruik TLS en poort 995 en pop3.live.com
En dat werkt voor al mijn hotmail en outlook accounts probleemloos met een ander mail programma.
Zou dus ook met andere mail programma's moeten werken...
 
Ik gebruik TLS en poort 995 en pop3.live.com
En dat werkt voor al mijn hotmail en outlook accounts probleemloos met een ander mail programma.
Zou dus ook met andere mail programma's moeten werken...
 
Op deze link staan andere instellingen die ik gebruik. (pop-mail.outlook.com en imap-mail.outlook.com). Dus blijkbaar werken de oude instellingen ook nog.
Heb deze ook geprobeerd, geen resultaat. Precies of er word iets geblokkeerd ergens.
Ik ga het eens met een Windows PC proberen

Op een Windows PC gaat het onmiddellijk met Thunderbird. Instelling op de mac verkeerd ergens?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen maar na lang zoeken heb ik eindelijk de oorzaak gevonden. Ik had enige tijd geleden de Avast free antivirus for Mac geïnstalleerd. Nu blijkt dat die "mail shield" iets blokkeerde. Daar staat de optie "scan secured connections" aan. Misschien toch maar helemaal eraf gooien... Echt weer zo iets stoms...
 
Laatst bewerkt:
Ja... altijd testen met firewall en scanners uit... maar daar kwam je zelf inmiddels ook al achter. Netjes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan